1

Onderwerp: ganache

Hallo

Heb nog niet zo vaak met ganache afgewerkt.  Dus gisteren geprobeerd.  Maar kan het zijn dat de ganache te warm is geweest, als je zo van die witte "vet" vlekjes op je taart hebt, na afkoeling.  Het valt nog mee, maar ik zie ze wel.

Ik had een recept gebruikt van Paris Cutler (600g chocolade, 3 dl room).  Deze wordt dus keihard. 
Had misschien toch beter de gewone verhouding van deze site gebruikt, maar ja.

2

Re: ganache

Als het vet naar het oppervlak komt spreken we van fatbloom, en is je chocolade inderdaad te warm geweest. Je kunt hem het beste au bain marie smelten, heel rustig en niet hoger dan 45 graden laten worden. Is weer een weetje voor de volgende keer...

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

3

Re: ganache

ik had  gisteren ook mijn eerste taart gemaakt met ganache..
had gewoon 250ml room 35procent vergehalte gesmolten met 500gr chocolade gewoon in een kookpot.. en dan 150g bakboter en een eetlepel honing eronder geroerd toen de chocolade helemaal gesmolten was..
en het wat laten afkoelen voor ik het over mn biscuit heb gegoten was toch redelijk gelukt deze word nie hard want vendaag heb ik de overschot in plaats van nutella tussen mn broodje gesmeerd hmmmmmm :9
als je geintereseerd bent int resultaat dit is hm
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LZGZ6CVS.jpg