1

Onderwerp: Spoedvraagje: mijn strik móet dit keer lukken!

Help :)!

De eerste keer dat ik een strik probeerde te maken, was ik zo afgeleid door de televisie, dat ik prompt mijn flesje lijm in mijn strik liet zitten  :s . Mislukt!

De tweede poging ging ook fout: ik had te weinig tylose gebruikt en te veel vet dat de strikken na een week nog niet droog waren, hihi. Echt dom.

Nu heb ik denk ik genoeg tylose gebruikt en ik houd de tylose ver uit de buurt, maar hij moet lukken deze keer (ik heb hem namelijk nodig voor een eerste bestelling!). De strik gaat op een dummy (om te bewaren). Zou ik voor de zekerheid de strik morgen kunnen bespuiten met haarlak? Hij komt niet in aanraking met de onderste, te eten taarten.....

Hij mag gewoon niet mislukken dit keer!

Jacqueline

2

Re: Spoedvraagje: mijn strik móet dit keer lukken!

Mag ik vragen waarom je haarlak wilt gebruiken?? Ik zou het niet doen, ook al komt het niet in de buurt van de rest van de taarten, maar als je het genoeg laat uitharden, heb je volgens mij geen haarlak nodig.

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

3

Ook al komt het niet in aanraking met de taarten, ik vind het toch niet echt hygienisch klinken...en stel je voor dat iemand ineens trek krijgt in die strik... :lol: (grapje hoor..je zou dat natuurlijk zeggen).

Groetjes Natasja,

4

Ik had dit idee, want hier wil het maar niet uitharden, het heeft nu de hele nacht gestaan, maar de lussen zijn nog steeds niet hard. Wellicht dat het aan de marsepein ligt?

Voor de zekerheid heb ik zojuist wat fondant gekleurd, hopende dat ik er vanmiddag mee kan werken, dan heb ik in ieder geval reserve!

Jacqueline

5

Het probleem ligt in het feit dat je marsepein gebruikt, dat word ook niet hard. Fondant daarentegen wel.

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

6

We gaan het vanmiddag/vanavond zien!

Jacqueline

7

Fondant gaat zeker goed, let maar eens op  :Y

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

8

Ik snapte het verhaal niet, totdat ik het woord marsepein zag......Als iets hard moet worden, dan gebruik je fondant of gumpaste. Ik maak de lussen gewoon zelfs zonder tylose. Neem ruim de tijd om het te laten drogen (alles gaat in 2 dagen, met gumpaste is het sneller hard/droog).

Groet, Jolanda

9

Nou, hij is gemaakt, nu van fondant. Ik ben benieuwd hoe 'ie morgen is!

Jacqueline

10

En......ben errug nieuwsgierig    :o

11

Ja, hij is gelukt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik ben zo blij!!!!

Het eindresultaat laat ik vanavond zien!

Jacqueline

12

Joehoe....... :lol:  :lol:  :lol:
Ben benieuwd, ik houdt 'm in de gaten  :Y

13 Laatst bewerkt door yakefrank (10-04-2010 14:52)

Hier is 'ie!  :P

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=92800

Jacqueline