1 Laatst bewerkt door xthaiky (05-04-2010 07:31)

Onderwerp: Bekleden met wat?

ik vroeg me af met wat jullie jullie taarten bekleden, heb eens een taart bekleed wel vrij dikke laag achteraf gezien met rolfondant, en de mensen die er van aten vonden dit veel te zoet, dan een stukje gegeven van een taart waar ik enkel bekleed heb met icing, dat vonden ze ook veel te zoet, de laatste da ik gemaakt heb heb ik klop klop over gestreken, maar kreeg een enkel maar een dun laagje op en enkel wat versierd met icing. dat vonde ze al beter maar de klop klop laag was te dun.

NU vroeg ik me af Hoe jullie het doen?

mijne biscuit vinden we ook altijd iets te droog, ook al werk ik met lagen hoe zou dat komen??

Nog een andere vraagje hoe hoog mag je taart max zijn met lagen tussen??

wat ik heb zon een 5 cm biscuit dan banketbakkerrooms met fruit ( de laatste paastaart) en dan terug 5 cm biscuit.

tegen 17 april moet ik een taart voor 30 man maken voor een communie en wil ik het zo goed mogelijk maken! iemand foto's van communietaarten??

Dus alle tips zijn welkom.

2

Re: Bekleden met wat?

Als ik het goed begrijp, deed je in je laatste paastaart dus 1 laag vulling? Als jouw taart 10 cm hoog was (alleen biscuit) dan zou ik zeker twee lagen vulling gedaan hebben. Twee verschillende vullingen of twee keer hetzelfde, kan allebei.
Om de biscuit minder droog te maken kun je ook tremperen met suikersiroop.

Hoe hoog je taart maximaal mag zijn is niet echt te zeggen. Maar hoe hoger, hoe kleiner (in de breedte) bij mij de stukjes worden, want taarten met fondant/marsepein en vulling zijn redelijk machtig en zoet.

En wat de fondant betreft: ik weet niet hoe dik de laag was bij jou, maar je kunt proberen dunner uit te rollen.
Of marsepein gebruiken, dat is ook wel zoet, maar naar mijn mening wel minder zoet dan fondant.

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

3

tja, de zoetheid van marsepein/fondant is weinig aan te veranderen.

Je kan wel wat met vulling doen (beetje frissere vulling, lemmocurd of lemoncurd door je botercreme bijvoorbeeld)

en  ik doe sowieso minimaal 2 lagen in een biscuit (ligt idd aan de hoogte daarvan, waarvoor geen max is, het is maar wat je zelf mooi, makkelijk etc vindt)

probeer eens met de zoekfunctie communietaarten op te zoeken, er zijn er hier zat te vinden die je als voorbeeld/inspiratie kan gebruiken (sorry, heb even geen zin om te zoeken voor je :D)

Alles goed???? nee 3 fout

4

Ik doe met 'n taart van zo'n 10cm hoog ook 1 laag banketbakkersroom en dan weer 'n laag cake en dan dus 'n laag lemon curd.
M'n eerste taart had ik met banketbakkersroom en jam gemaakt, maar was inderdaad heel zoet. Met 'n laag lemon curd zijn ze toch lekker fris, ondanks de marsepein.

Ik heb er nog niet veel gemaakt, dus heb nog geen ervaring met andere vullingen helaas...

En zoals al eerder gezegd, hoe hoger de taart, hoe smaller de stukjes!

Succes ermee!

5

kan er mij iemand zegen welke smaak kombinatie het beste zou zijn voor kinderen?

6

Een beste combi verschilt voor een ieder  :Y

Meestal vinden kinderen een laag jam en een laag slagroom wel lekker.

Of aardbeiencrème en jam; maar er is hier een lijst met verschillende combi's en daar zie je vast wel iets tussen.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

7

Ik doe in een 10cm taart drie lagen vulling. En tremperen met suikerwater, limonade of vruchtensap (Amée is erg lekker), dan droogt je taart niet uit. Marsepein, fondant, icing is allemaal zoet, dat blijft zo.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

8

Glamour schreef:

Ik doe in een 10cm taart drie lagen vulling. En tremperen met suikerwater, limonade of vruchtensap (Amée is erg lekker), dan droogt je taart niet uit. Marsepein, fondant, icing is allemaal zoet, dat blijft zo.

Wat is tremperen?? je biscuit nat maken met vruchtensap?
en Amée??

dat ken ik nog niet