1 Laatst bewerkt door axhanneke (08-04-2010 10:26)

Onderwerp: marsepein en fondant van Trent Decor

Hallo,
Wie heeft er evaring met de marsepein en fondant van trenddecor.nl

de marsepein 1:3 is 24,95
fondant is 17,95

Er staat geen merk bij

Goedkoop dus

Ik ben benieuwd

groetjes Hanneke

2

Re: marsepein en fondant van Trent Decor

Ken het niet.. maar ben wel benieuwd of iemand anders het kent!

Groetjes, Aaf

3 Laatst bewerkt door Jol321 (08-04-2010 16:00)

Ik heb de fondant (marshmellowfondant). Die is prima (iets slapper dan Ballina), bekleden gaat prima. Het blok is keihard, ik snij een stuk eraf en leg het een paar seconde in de magnetron en dan kan ik het goed kneden.
Vergeet niet, dat er nog BTW bij de prijzen komt  ;)

Marsepein gebruik ik het meeste (fondant alleen als het wit moet zijn), maar ik het Zeelandia marsepein. Weet niet wat TD heeft.

Groet, Jolanda

4

Normale marsepein is 1:2 en daardoor duurder, dus omdat deze van trend decor 1:3 is en er dus minder amandelen Zijn gebruikt en meer suiker is deze dus goedkoper en ook minder lekker!
Groetjes Nicole

Plunger cutters in de aanbieding kijk snel.http://www.taartwinkeltje.nl

5

Normale marsepein is 1:2 en daardoor duurder, dus omdat deze van trend decor 1:3 is en er dus minder amandelen Zijn gebruikt en meer suiker is deze dus goedkoper en ook minder lekker!

Ja, maar 1:2 is niet fijn om mee te bekleden. Daar is 1:3 of 1:4 beter voor. Dat is dus appels met peren vergelijken. Over dat minder lekker verschillen trouwens de meningen  ;)

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!

6

Marsepein 1:3 vind ik persoonlijk heerlijk werken.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

7

Ik heb alleen ervaring met de fondant, enige pluspunt vind ik dat het goedkoper is als andere soorten. Het is iets aan de gelige kant en stof deeltjes lijken er sneller aan te plakken als wat ik normaal gebruik.

8

ik gebruik  de mmf van trend decor en die werkt prima en is lekker...
de marsepein  is  prima mee te werken maar is wat groffer en er zitten meer donkere deeltjes van de amandel in dan bv bij die van funcakes...
Maar is prima...zeker om mee te oefenen in het begin en voor puzzelen...

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

[move]---.bekleden

Bekleden
Voor alle vragen en antwoorden over fondant, marsepein, kleuren, uitrollen...

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

10

hoi,

ik gebruik normaliter marsepein van zeelandia 1:3.
Dit keer die van trend & decor geprobeerd.

Het doosje lijkt erg op die van zeelandia, maar ik vind de marsepein niet erg prettig. Hij is heel slapjes en inderdaad grover.
Ik vind hem heel erg kleverig en snel scheuren.

Dat is natuurlijk jammer want prijsvoordeel was aanzienlijk.

11

nicolepr schreef:

Groetjes Nicole

Yep, bijna iedereen die hier met marsepein werkt doet dat met goedkope minder lekkere marsepein  O-)

Groetjes Melanie

Ik heb die marsepein ook een keer geprobeerd, maar het staat nu nog in de kast. Ik vond het plakkerig, zacht, klef, niet lekker en bekleden lukt er al helemaal niet mee ivm scheuren. :s  :nooo Zonde van die 5 kilo  :(

13

Heb die marsepein ook ooit gekocht en heb er me wedstrijdtaart van DCE mee gemaakt. Er was niet mee te werken. En ook enorm vet.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

14

Doosch schreef:
nicolepr schreef:

Groetjes Nicole

Yep, bijna iedereen die hier met marsepein werkt doet dat met goedkope minder lekkere marsepein  O-)

Dan hoor ik bij de bijna, gebruik marsepein met 57% amandelen.
Hier in Duitsland word veel gebakken en altijd deze marsepein gebruikt. Smaak, super lekker (als je van marsepein houd dan). Het enige probleem is dat hij heel moeilijk te kleuren is, moet altijd een half uurtje wachten want hij kleurt heel donker bij.

Deze is ook goed te gebruiken om marsefond mee te maken en kost 89 cent 250 gram.

Lekker doorbakken dan word ik steeds beter!