1

Onderwerp: Doe ik iets fout met rood fondant?

Ik heb een 5 kilo emmer witte fondant gekocht van pettinice
en die is echt super :) Kleeft eigenlijk niet, kan ik zelfs zeer dun uitrollen op mijn siliconen anti plak mat en makkelijk optillen, smaakt heerlijk, kortom geweldig.

Na een leuke aanvaring met rode voedingskleurstof, die me wel een heerlijk fel roze kleur gaf, maar geen rood, laat staan felrood, ondanks veeeeeeel toevoeging, dacht ik dus ook maar even regalice rood te kopen, 250gr. Ik had namelijk niet veel nodig.

Maar toen. Ik vond het a) niet mooi rood. b) stinken. c) het was ook stukken minder lekker.

Naja, swat, kan gebeuren, ging om bekleden, en was een test, maar dat het vervolgens zelfs nog echt keihard vast zou plakken zelfs aan de siliconen mat, en met geen mogelijkheid uit te steken is met PME bloemen stekers, had ik niet verwacht. Ben ik de enige met dit probleem, of doe ik gewoon wat fout? Nogmaals, die pettinice gaat perfect....

Hoe krijg ik dan... wél mooi rood? Fel rood, mooi rood! (niet tomaten rood :P)

De meneer van mevrouwtaart

2

Re: Doe ik iets fout met rood fondant?

rood: zie hier: http://i160.photobucket.com/albums/t170 … tephan.jpg

3

Ik zou SF extra red pakken.

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

4

Mee eens.
Of je mengt rode regalice (die inderdaad niet zo lekker ruikt, maar op suikerbakkerspoeder prima uit te rollen is) met witte rolfondant-naar-voorkeur en vult aan met rode kleurstof.

Witte rolfondant naar rood krijgen blijft lastig.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Of je neemt gewoon de rode fondant van pettenice, deze is al voorgekleurd, en werkt net zo leker als de witte variant. Ik ben ook absoluut niet te spreken over regalice fondant, vind de rode kleur ook stinken en plakken (lijkt wel kauwgom :/ )
Succes

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

6

kicsi schreef:

Ik zou SF extra red pakken.

wat is dat?

sugar flair... merk kleurstof

Groetjes Natasja!

ik vind dit eigenlijk meer in 'bekleden' horen, dus ik ga je even daarheen verplaatsen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

9

Ik gebruik ook extra red van Sugar Flair, werkt prima. Je moet het wel even laten doorkleuren, dus een dagje van tevoren kleuren en dan goed inpakken. De volgende dag is het goed rood.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

10 Laatst bewerkt door Boska (09-04-2010 22:33)

Yep, hier wordt fondant ook knalrood met Extra Red van Sugarflair. Wel 1 of 2 dagen van tevoren kleuren  ;)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties