1

Onderwerp: Blijft lastig: Grote stapeltaart, hoeveel personen?

Hallo,

Ik heb een opdracht voor het maken van een stapeltaart voor een commune. Nu komen er op het feest zo'n 50 personen.

Nu is mijn vraag wat jullie ervaring is met een groot aantal personen. Is 50 veel voor een feest? Hoeveel komen er gemiddeld op een bruidloft?

Het is namelijk zo dat ik wat nieuwe vormen moet bestellen maar even twijfel over het formaat. Ik heb de lijst al gezien met hoeveel stukjes er uit een ronde taart kunnen en dacht zelf aan:

doorsnee rond 35 cm (+/- 30 stukjes)
doorsnee rond 27,5 cm (+/- 20 stukjes)
doorsnee rond 20 cm (+/- 10 stukjes)

Dan heb ik toch aan 10 extra stukjes ongeveer genoeg?
Hoeveel moet ik ongeveer extra rekenen zodat er eventueel ook mensen zijn die iets meer nemen?

Lastig blijft dit!

Even de wereld om je heen vergeten!!! Heerlijk!

2

Re: Blijft lastig: Grote stapeltaart, hoeveel personen?

Ik zou voor 50 personen zeker niet meer maken. Je hebt met deze maten al 60 royale stukjes.

Ik had laatst een klant die een 20 cm in 10 stukjes had gesneden en het veel te veel vond. Ik houd 20 cm voor 10-12 pers.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

dit gaat toch over bakken??? dus
[move]---> bakken&vullen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Oeps! Ja, soms weet ik niet waar ik het beste het bericht kan plaatsen....

We gaan naar de andere pagina!!  ;)

Even de wereld om je heen vergeten!!! Heerlijk!

5

Mijn eerste stapeltaart was voor 55 pers. Ik had toen alleen een 25 cm bakblik. Heb toen de 30 en de 20 bijbesteld. 30 = 24 st, 25 = 16 st en de 20 = 10 st. Dan kom je op 50 personen. Wij waren ook uitgenodigd op het feest maar waren er pas laat. De meeste hadden al taart op en er was ruim over! De verhoudingen van de maten waren ook goed, vond ik.