1

Onderwerp: bananentaart whimsical

Hallo

Wie heeft er bovenstaande cake/taart al eens geprobeerd?
Ik heb hem net in de oven staan, maar hij wil maar niet gaar worden.

Moet die noodzakelijk in 2 delen gebakken worden?

Alvast bedankt

Claudia

2

Re: bananentaart whimsical

Ja je had em beter in 2 bakblikken of 2 keer kunnen bakken.  Cakes worden heel moeilijk gaar als je veel beslag in de pan heb.  Daarom zie je vaak bij americaans recepten bijv dat je 3x 9inch cake pan moet gebruiken.

3

Hee...Is dat ook het geval bij de biscuitmix?
Daar ga ik bij mijn taart dan ook aan denken....
Ik klop 'm zo luchtig dat de mix veel volume heeft. Zou het dan gewoon teveel zijn voor de vorm?....
Houd me toch aan de hoeveelheden voor de vorm
Mijn kapel zakt steeds in en is net een krater. De bodem is ook net een ommelet.

Gr. Mootje

4

bedankt, voor de uitleg.
Zal het volgende keer eens proberen. Uiteindelijk heb ik hem wel gaar gekregen.  Maar ik weet niet of dit de smaak zal beinvloeden.  Hij wordt vandaag uitvoerig getest  :)

Had geen 2 bakvormen, vandaar dat ik alles in 1x gebakken had

5

Ja als je de temp iets verlaag en langer bak wordt et wel een keer gaar.  En de smaak zou niet zo veel moeten verschillen alleen is er een kans dat de taart wat droog is. 

@mootje... als je taart zo veel inzakt en en omlette is onder in dan is de nog lang niet gaar.  Biscuit bakt heel anders als cake.. dus hoe vol je blik is moet eigenlijk niet zo veel uitmaken. 
Ik zou een oven thermometer probeeren te vinden..  en jou oven temp testen.  Of een keertje in stappen bakken dus 10 min 150 10 min 160 de rest 170.

6 Laatst bewerkt door Canadesje (10-04-2010 10:16)

* dubbel gepost :S