1

Onderwerp: Marsepijn van witte bonen?

Hallo,
ik kan het zo snel niet vinden met de zoek functie.

Maar ik was vannochtend bij een taarten bak winkel waar ze marsepijn verkochten. 1 kilo kost 7 euro.

Nu ging ik daarna naar de taartenwinkel in onze straat en daar verkochten ze marsepijk 1 kilo 15 euro.

Ze vertelde me dat het bij een andere taart winkel ook in de buurt 30 euro voor 1 kilo was..
En dat de marsepijn voor 7 euro waarschijnlijk marsepijn was op basis van witte bonen. En niet op basis van amandellen.

Weet iemand hier iets van, of dit zou kunnen kloppen?
En wat voor marsepijn gebruiken jullie?
En tot slot waar kopen jullie lekkere marsepijn voor niet te veel geld?

2

Re: Marsepijn van witte bonen?

lekkere marsepein koop ik hier in de webshop van de leukste taarten. ik heb wel eens gehoord van marsepein van witte bonen maar nog nooit geproeft. in de webshop is de marsepein €6,95 voor een kilo en die is erg goed.

3

€ 30 voor 1 kilo! Vaak zie je in gevulde speculaas bij de ingrediënten 'peulvruchten' staat. Daar zit, volgens mij, geen amandel in. De meeste marsepein zit rond de € 8. Bij de webshop en De taartenwinkel. Ik weet niet waar jij woont maar vind de prijzen wel erg hoog.

4

30 euro voor één kilo marsepein?? Dat is wel héél erg veel... :S

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Jeetje ik heb bijna 5 kilo voor 30 euro :S 
Ik zou kijken bij de winkels en zien wat de suiker/amandel verhouding is.. als de van 7 euro 1:3 of 1:4 is dan zit de prijs rond de prijs van de meeste webshops. 
Ik zou never nooit 15 euro laat staat 30 euro per kilo.. dan maar liever een andere hobby zoeken :+

6

Ok bedankt voor jullie antwoorden!
Ik bestel denk ik of via de site of ga naar de winkel hier waar het 7 euro is.

7

oeps marsepijn is met een korte EI..  :+   :o

8

mama-efraim schreef:

oeps marsepijn is met een korte EI..  :+   :o

Is voor deze keer niet erg hoor...!  ;)
Kan me voorstellen dat het PIJN doet als je 30 euro moet betalen... :lol:

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

9

Toen ik net met taarten bezig was heb ik eens bij een heel goede banketbakker gevraagd naar marsepein. Die vroeg toen ook € 28,00 voor een kilo. Later bleek dat het 1:1 marsepein was van een heel fijne kwaliteit, maar die is natuurlijk niet geschikt om uit te rollen.
Nu gebruik ik 1:3 van Zeelandia (€ 7,95 p.kg), die is erg lekker en is ook nog eens heel prettig om mee te werken.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

10

mama-efraim schreef:

Hallo,
ik kan het zo snel niet vinden met de zoek functie.

Maar ik was vannochtend bij een taarten bak winkel waar ze marsepijn verkochten. 1 kilo kost 7 euro.

Nu ging ik daarna naar de taartenwinkel in onze straat en daar verkochten ze marsepijk 1 kilo 15 euro.

Ze vertelde me dat het bij een andere taart winkel ook in de buurt 30 euro voor 1 kilo was..
En dat de marsepijn voor 7 euro waarschijnlijk marsepijn was op basis van witte bonen. En niet op basis van amandellen.

Weet iemand hier iets van, of dit zou kunnen kloppen?
En wat voor marsepijn gebruiken jullie?
En tot slot waar kopen jullie lekkere marsepijn voor niet te veel geld?

Ik denk dat die eerste marsepein van 7,- de kilo ook gewone rolkwaliteit marsepein is. (dus 1:3 of 1:4) Taartenbakwinkels verkopen bij mijn weten alleen dat soort marspein nl. En 7 euro is ook helemaal geen absurd lage prijs. Gewoon zwartmakerij van die bakker dus om hun eigen absurd hoge prijs goed te praten  ;)  Mocht je er overigens nog achter aan gaan en mocht dan toch blijken dat het wel van witte bonen is, wil je dat dan nog even posten? Ik ben nl heel hard op zoek naar witte-bonen-nep-marsepein, maar ik heb het nog nergens kunnen vinden die ook nog aan particulieren wil verkopen.

Zelf koop ik overigens mijn gewone marsepein hier in de hebsop. Niks mis mee en heel betaalbaar.

If life gives you lemons, make lemoncurd.