1 Laatst bewerkt door eiland (09-04-2010 00:55)

Onderwerp: Laronn olie, tegenvaller.. Wat is jullie ervaring?

Vandaag heb ik mijn bestelling Lorann olie binnen gekregen..
Ze ruiken heerlijk!!

Dus ik vanavond vol goede moed de keuken in om botercreme van de mix te maken en 2 smaken olie uit te testen..

Ik heb de smaken aardbei-kiwi en banaan getest..

Voor de 100 gram mix botercreme die ik aangemaakt heb moest ik bijna een half flesje olie toevoegen wou ik er iets van proeven...
En toen nog vond ik de smaak echt minimaal..
Is dat normaal?

ik lees juist overal dat Lorann zo geconsentreeds is dat je maar een paar druppels nodig hebt...

Of moet de smaak even doortrekken zeg maar, dat het na een paar uur bijvoorbeeld pas echt goed te proeven is?

Of mischien komt de smaak beter tot zijn recht door de slagroom?

Heel graag hoor ik jullie ervaring met deze olie...

2

Re: Laronn olie, tegenvaller.. Wat is jullie ervaring?

ik heb volgens mij wel 15 verschillende smaakjes ervan en vind ze super!
Gooi ze door de taart of cupcakemix en ook door de botercreme...een paar druppels maar is al genoeg. ik heb dr trouwens wél zon druppelaartje bijgekocht das makkelijker doseren.
Ik moet wél zeggen dat ik sommige smaken niet lekker vind zoals bv chocolate mint ieuw terwijl ik daar normaal toch dol op ben...

"Count your rainbows....not your thunderstorms...."

3

Oke dat is wel vreemd..
Ik heb ook een druppelaar...

Wat vind je van de smaken die ik heb getest?

Maar als je het door de botercreme doet, heb je dan een heel lichte smaak met een paar druppels of vind je de smaak juist duidelijk?

4

ik ken de lorann olie niet, maar ik heb net etherische sinaasappel olie door bc gedaan en het viel mij ook op dat ik veel nodig had. (4 druppels op een pond bc) Ik denk dat het vet van de boter de smaak nogal absorbeert. Waarschijnlijk proef je het wel sterker in andere (niet zo vette) dingen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.