1

Onderwerp: heeft iemand wel eens chocoladebiscuit gemaakt met witte chocolade?

Ik zou graag willen weten of dit kan of dat het erg droog word of mischien ziet het er niet lekker uit, of heb je heel veel nodig ?
ik kan het natuurlijk ook gewoon zelf proberen maar ik wilde eerst even weten of jullie er ervaring mee hebben , via de zoekfunctie  kon ik helaas niks vinden hierover

alvast bedankt
monique

Re: heeft iemand wel eens chocoladebiscuit gemaakt met witte chocolade?

Ik denk niet dat dat kan.....Er bestaat toch ook geen witte cacaopoeder?
Of wil je vloeibare witte chocolade in je deeg doen?

Ik weet het niet, denk niet dat dat kan en het lijkt me ook niet zo lekker.
Maar wie weet, doe je wel de ontdekking van de eeuw.

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

3

ik wilde eigenlijk gesmolten witte chocolade erdoor doen , ik ga het binnenkort wel gewoon een keer proberen denk ik...

4

je kunt het dan geen biscuit meer noemen, omdat je dan vet toe voegt.
het word dan een soort van cake. het kan wel maar het zal dus niet zo mooi luchtig worden.

succes ;)

Enthousiaste groet, Maxime

ik gebruik wel eens zakjes "witte chocolademelk"van de Xenos om botercreme een witte choco smaak mee te geven, dus denk dat dit ook wel door biscuit kan ipv bijvoorbeeld cacao poeder?

groetjes karin

taarten maken...echt heerlijk om te doen!!
http://www.facebook.com/mijntaartjes?ref=hl

6

in het boek van paris cutler staat een witte chocolade taart, geen biscuit

Ik heb het een keer gemaakt, het recept voor cake gebruikt maar dan de 200 gr roomboter vervangen door 200 gr gesmolten witte chocolade. Het smaakt wel goed, maar je herkent er niet echt witte chocola in terug. Ook is het veel droger dan wanneer je roomboter gebruikt, maar wel minder droog dan een biscuit. Ik vond het eerlijk gezegd niet voor herhaling vatbaar ;)
Misschien smaakt het wel beter wanneer je ook nog wat roomboter toevoegt, dan wordt het niet zo droog en proef je de chocola misschien wat meer.

'I love it when a cake comes together'

8

LekkerTaartje schreef:

Ik heb het een keer gemaakt, het recept voor cake gebruikt maar dan de 200 gr roomboter vervangen door 200 gr gesmolten witte chocolade. Het smaakt wel goed, maar je herkent er niet echt witte chocola in terug. Ook is het veel droger dan wanneer je roomboter gebruikt, maar wel minder droog dan een biscuit. Ik vond het eerlijk gezegd niet voor herhaling vatbaar ;)
Misschien smaakt het wel beter wanneer je ook nog wat roomboter toevoegt, dan wordt het niet zo droog en proef je de chocola misschien wat meer.

in die van paris gaat en 300 gram boter en 300 gram chocolade dus die kan volgens mij niet droog zijn ;)

9

Hele late reactie. Maar misschien heeft iemand er iets aan ooit als ze dit lezen. Ik heb dat recept van Paris Cutler gemaakt. Vind het niet geschikt voor een taart om te bekleden. Echt een machtige cake. Nu moet ik erbij zeggen dat de mijne niet goed was gerezen waardoor ie nog machtiger is geworden. Nee geen succes bij mij. Ik ga een gewone biscuit maken  :Y