1

Onderwerp: willen jullie mijn baby even keuren?

Mijn zusje staat op springen van haar 2e kind en wil, als het geboren is, graag een babytaart.
Omdat ik voor geen meter kan boetseren heb ik de mold achter de hand gehouden, daar ook vast een baby mee gemaakt.
Maar ik kon het niet laten om nog eens te proberen. En zowaar, het leek op een baby in plaats van een minitrolletje  :D .

Toch twijfel ik nog. Eigenlijk is het leuker om iets zelf geboetseerds op de taart te doen, anderzijds moet het dan wel echt mooi zijn. Ik kan nu niet meer objectief naar dit kind kijken, jullie ongetwijfeld wel!
(mijn beide zoontjes vinden deze overigens het mooist, manlief vindt de moldbaby mooier)

Wees vooral kritisch! Het mutsje zit niet mooi (is er nu alweer af), had ik er even opgeflanst voor het idee. Zodra we weten wat het is geworden krijgt íe een roze of blauwe muts. Voor de voetjes hetzelfde, die moeten dan sokjes aan. En misschien moet ik het voorste handje plat leggen? Het idee is een vuistje, maar ik vind het nu meer op een voet lijken.  :o
Dus tips zijn ook welkom  :)

Sorry, heel verhaal. Hier het babietje:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JZFPDFF4.jpg

2

Re: willen jullie mijn baby even keuren?

Wat makkelijker is ...misschien om het handje onder het hoofdje te doen en dan een roze of blauw speentje  geven .
Een heel klein balletje maken voor het neusje  want die ben je als ik het goed zie vergeten

3

Het enige wat me opvalt is het oogje. Ik denk dat ik het persoonlijk mooier vind als je het oogje iets meer gebogen doet. Lijkt nu op een streepje. Misschien een beetje kleur. Verders vind ik het een super mooi babietje hoor!!!  :thumb:

Groetjes San

4

Nou ik ben et eens men je zoontjes. erg mooi! 

Een idee voor de and is gewoon onder de hoofd dus dat de baby op zijn/haar handen ligt.   Hoef je niet met vinger te priegelen ;) 

Dit sort babies vind ik altijd zooo leuk... de mold babies vind ik maar eng :+

5

Het neusje was me niet eens opgevallen, maar inderdaad hihi

Groetjes San

6

Oja, het neusje!

Die was bij een eerdere versie weggerold en ben ik nu vergeten er weer op te plakken.
*noteert*

En dat van dat oogje had ik inderdaad ook bedacht, maar hoe maak je mooi een gebogen 'streepje" op zo'n kleine schaal?

De hand onder het wangetje is ook wel een aardige optie. Dan moet ik voor het mondje nog iets verzinnen, want spenen vinden zuslief en ik allebei (weet ik gelukkig toevallig) een beetje ieuw.  :o  :D

Bedankt alvast! Heel fijn dit soort feedback. Ook leuk te lezen dat jullie niet meteen rollend van het lachen op de vloer liggen  :lol:

7

Voor een klein gebogen lijntje zou je een tip kunnen gebruiken van de wilton.
Ik bedoel waarmee je icing kunt spuiten.
Deze dus....
Die duw je er dan een beetje scheef in.
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1245

riette schreef:

Voor een klein gebogen lijntje zou je een tip kunnen gebruiken van de wilton.
Ik bedoel waarmee je icing kunt spuiten.
Deze dus....
Die duw je er dan een beetje scheef in.
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1245

kan ook met je trouwring
doe ik ook altijd
wel eerst ff goed in een sopje afwassen

9

vind het echt een lief mooi babytje

10

Freya schreef:

Oja, het neusje!

Die was bij een eerdere versie weggerold en ben ik nu vergeten er weer op te plakken.
*noteert*

En dat van dat oogje had ik inderdaad ook bedacht, maar hoe maak je mooi een gebogen 'streepje" op zo'n kleine schaal?

Sommige doen het met een rietje.  ;)

Groetjes San

11

Freya schreef:

Bedankt alvast! Heel fijn dit soort feedback. Ook leuk te lezen dat jullie niet meteen rollend van het lachen op de vloer liggen  :lol:

Nee, joh ik denk dat er juist heel veel mensen jaloers zijn op je babietje! Hij/ zij ziet er prachtig uit hoor!  :Y

Groetjes San

12

Wow, Ik vind hem super mooi!!!

Groetjes Gerien

13

Ik vind hem schattig.

Ik kan niet eens boetseren...moet daar een workshop voor gaan volgen  :D

Groetjes Natasja,

14

Leuk babytje,
Heb zelf nog geen babytje geboetseerd, maar idd miste ik ook meteen het neusje. Ik weet niet of het mogelijk is om evt een duim in de mand te doen ipv een speen. Volgens mij kun je dan gewoon een 'vinger' meer insnijden en die in het mondje (bij het mondje) doen.
Verder echt geen opmerkingen. Oja toch wel vind zelf geboetseerd veel mooier dan een mold.

15

met de aanpassing van het neusje is ie super vind ik

een dag zonder taart is een dag niet geleefd

16

Ik vind hem goed gelukt.
Heb het zelf ook een sgeprobeerd en was kei moeilijk!!  :Y
Misschien als mond een klein open rondje? Of als je een mold hebt van een konijntje of beertje of dat zelf goed kunt boetseren onder zn arm klemmen en voor zn mondje langs zodat je het niet ziet ;)

17

Nogmaals dank voor alle reacties. Het kleintje is inmiddels voorzien van een neus, ik heb het oogje rond(er) gemaakt en wat aan het handje gefriemeld.

Ik ga hem hier bij laten denk ik, met jullie tips ben ik nu best tevreden over het resultaat.  :)