1 Laatst bewerkt door Kruimel (07-04-2010 20:48)

Onderwerp: zelf fondant maken

lijkt me onwijs leuk en ook lekker

het recept heb ik gevonden bij de recepten en ga me er van het weekend aan wagen, maar ga nu vast een domme vraag stellen

Hoeveel gram fondant heb ik als ik het recept 1x maak is dat het gewicht van de suiker die ik gebruik? of ???

en ik heb eiwit poeder gekocht ivm het rauwe eieren en kinderen enzo maar hoeveel moet ik daar van gebruiken :o

Groetjes en fijne dag!
Kruimel

2 Laatst bewerkt door RedRose18 (07-04-2010 22:12)

Re: zelf fondant maken

gewicht van alle ingredienten bij elkaar optellen lijkt mij
dus in dit geval zou het ong overeen komen met het gewicht van het suiker + ong 25gr denk ik, ruime schatting (uitgaande van het eerste recept)

dat eiwitpoeder weet ik zo niet (zal nog even zoeken op het forum, is wel vaker genoemd hoe je dat het beste vervangen kan)
maar eiwit in fondant???

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

3

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=42789

daar staat het antwoord op je eiwit vraag

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

4

geweldig dank je wel!!!

Groetjes en fijne dag!
Kruimel

5

Je kan ook de marsmellowfondant maken...is helemaal niet moeilijk, ik maak hem zelf ook. Recept staat ook op de site.

Succes  :thumb:

Groetjes Natasja,

6

Natasja22 schreef:

Je kan ook de marsmellowfondant maken...is helemaal niet moeilijk, ik maak hem zelf ook. Recept staat ook op de site.

Succes  :thumb:

dat heb ik idd ook al eens gedaan erg lekker :) maar wil ook graag gewone maken...gewoon voor de leuk haahha

Groetjes en fijne dag!
Kruimel

7

Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd...vond het een beetje veel ingredienten voor een beginneling  :D

Groetjes Natasja,

8

ik heb alles in huis dus dit weekend proberen
voor de zekerheid ook maar een zak MM gehaald :D

Groetjes en fijne dag!
Kruimel