1

Onderwerp: plannen bruidstaart.....wanneer gaan bakken?

Lieve medebaksters...
9 april gaat mijn schoonzus trouwen, en ik ga de bruidstaart maken, 3 lagen...
Mijn plan was om woensdagmiddag 7 april de taarten te bakken en donderdag 8 april af te werken....
Dan is de taart toch vrijdag nog wel vers toch???
Of zal ik  de kapsels invriezen en er donderdag uithalen?????

Voor interesse in mijn bescheiden taartenalbumpje....
http://www.mijnalbum.nl/Album=XXYKHY8H

2

Re: plannen bruidstaart.....wanneer gaan bakken?

dat laatste invriezen, zou ik doen en donderdagochtend of woensdagavond eruit, alnaar wanneer je wil beginnen

3

Ik vind jouw plan al prima. Ik ben niet van de vriezer (vind het toch echt te proeven).
Ik bak mijn taarten ook vaak de dag voor ik hem bekleed. En hoevaak wordt een taart niet opgehaald de dag voor je hem nodig hebt (en dan niet alleen ons soort taarten).
Een taart die is afgesloten met marsepein of fondant blijft vers zolang je hem niet aansnijdt en er lucht bij komt.

Het ligt uiteraard wel ee beetje aan de vulling, maar dat is met een koelkast vaak ook op te lossen. Ik zou persoonlijk in een bruidstaart geen koelkast vulling stoppen omdat de taart vaak op locatie heel lang buiten de koelkast staat.

Succes, leuk om een bruidstaart voor je schoonzus te mogen maken.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

kan makkelijk hoor woensdag bakken donderdag bekleden
doe het zelf altijd zo als het zo uitkomt
inderdaad zolang ie niet aangesneden is blijft ie vers
minstens 3 dagen

5

ok, dank je dames !
Altijd fijn om even feed back te krijgen !

6

Fijn om te lezen, dit word volgend jaar ook mijn planning denk ik maar dan voor 15 april  :D

7

Fijn dames!!! Goede tip!!! :thumb:  :thumb:  :thumb:
Dank je wel!!!

Pluk de dag!
liefs, Anita

8

Oh mooi!! ik zat er ook al over in..
Morgen wilde ik gaan bakken en ook al bekleden eerlijk gezegd en dan donderdag nog even de laatste details.. (donderdag middag moet ie geleverd worden)
Is het eigenlijk beter om na het bakken de taarten even "rust"te geven voor je ze doorsnijd om te vullen en echt af laten koelen in de koelkast of kan dat beter buiten de koelkast. Ik maak nu al een tijdje taartjes maar ben bang dat ik het altijd fout heb gedaan, omdat de taarten soms wat inzakten omdat ze wat warm waren nog denk ik achteraf. :S beetje dom. En dan kreeg ik toch wat lelijke randen aan de zijkant. (die zakten ook wat in) heeft iemand tips voor me?
Bedankt!!

Groetjes Miriam.

9

mamamir28 schreef:

Oh mooi!! ik zat er ook al over in..
Morgen wilde ik gaan bakken en ook al bekleden eerlijk gezegd en dan donderdag nog even de laatste details.. (donderdag middag moet ie geleverd worden)
Is het eigenlijk beter om na het bakken de taarten even "rust"te geven voor je ze doorsnijd om te vullen en echt af laten koelen in de koelkast of kan dat beter buiten de koelkast. Ik maak nu al een tijdje taartjes maar ben bang dat ik het altijd fout heb gedaan, omdat de taarten soms wat inzakten omdat ze wat warm waren nog denk ik achteraf. :S beetje dom. En dan kreeg ik toch wat lelijke randen aan de zijkant. (die zakten ook wat in) heeft iemand tips voor me?
Bedankt!!

Groetjes Miriam.

Ja, zeker niet te snel gaan snijden ! Ik bak ze de ene ochtend en dan vaak 's avonds snijden/vullen, of de volgende dag !!

10

maar zet je de taart in tussentijd in de koelkast of laat je het buiten staan?

11

nee, niet in de koelkast... als die goed afgekoeld is dek ik hem af.