1

Onderwerp: IJs cupcakes vettig?

Ik wil voor mijn zoontjes verjaardag ijs cupcakes maken. Nu heb ik ze gisteren uitgeprobeerd. Ik heb ze samen met gewone cupcakes in de oven gezet.

Nu waren ze allebei (de gewone en de ijs cupcakes) na 20 minuten gaar (180 graden/gasoven). Dit had ik gecontroleerd met een satéstokje.

De gewone cupcakes waren perfect. Maar tot mijn verbazing bleken de ijs cupcakes vettig van binnen??? Dus wel gaar maar vettig en dus ook niet te eten. :(  Hoe kan dit en heeft iemand dit probleem weleens gehad?

Help! Want mijn zoontje wil ze errug graag op school trakteren.

2

Re: IJs cupcakes vettig?

heb daar toevallig gisteren over gehad met een vriendin van het forum... ik heb ze zelf in december gebakken en ze waren maar steeds nat van binnen, dus niet gaar en ze hebben er wel bijna een uur in gestaan! niet te pruimen dus (bleek later)
Ik zou ze dus niet meer zo in de ijsbakjes bakken, maar een cake bakken en dan in stukken snijden die in de bakjes passen....

(er was toen nog een ander topic hierover, waarin bleek, dat meerderen met mij het probleem hadden over het niet gaar worden.)

Groetjes, Dorothea.

3

AHA! Ik wíst dat het niet aan mij lag  :lol: Ik heb ze nu namelijk twee keer gemaakt en twee keer mislukt (vettig en ongaar). Ik zat al te bedenken hoe ik dit moest gaan oplossen omdat mijn zoontje de ijs cupcakes op deze site had gezien en had gezegd dat hij die erg graag wil gaan trakteren.

Ik denk dat ik het inderdaad ga doen zoals jij voorstelt. Gewoon cake in stukken snijden. De ijsbakjes ga ik dan wel in de oven "krokant" voorbakken (is erg lekker  :9 ).

Dan de stukken cake aan alle kanten insmeren met abrikozenjam en in de ijs bakjes doen. En voor erboven op een toef van meringue schuim met sprinkels dat ik een paar dagen van tevoren kan bakken (ik houd niet van botercrème  :nooo ). Als finishing touch een vrolijk parapluutje erop.

Bedankt Dot. Hoef ik ze tenminste niet meer te bakken en wéér weg te gooien!!  :s

4

ik had ook die meringue schuim dingen gebakken met sprinkels! ging enorm goed! (ze staan wel in "mijnalbum", maar niet op mijn site... kijk maar hieronder in mijn handtekening.)

Groetjes, Dorothea.

5

Fijn te lezen dat de meringue schuimpjes goed lukken. Ik heb net in je album gekeken; de cupcakes zien er supergoed uit!!  :9  en alle ander taarten ook.  :thumb:

Nogmaals bedankt.

6

Dot schreef:

ik had ook die meringue schuim dingen gebakken met sprinkels! ging enorm goed! (ze staan wel in "mijnalbum", maar niet op mijn site... kijk maar hieronder in mijn handtekening.)

Ik heb ook even gespiekt ;-)
Maar ze zijn leuk geworden zeg! Dat het in de oven zulke mooie toeven blijven zeg...!

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.