1

Onderwerp: tylose in strik...

Misschien ben ik wel veel te ongeduldig hoor, maar heb gisteren een half theelepeltje in de strikstroken gedaan en vanmorgen waren ze nog zo slap als wat... :S
Dus nog 2 theelepeltjes erbij gedaan, gekneed en nieuwe lussen gemaakt. Maar ze zijn nu nog steeds zacht en makkelijk vormbaar.
Het is al een paar uur geleden!
Moet ik gewoon geduld hebben of is er iets anders aan de hand?
Wat denken jullie?

2 Laatst bewerkt door Mniekie (07-04-2010 12:50)

Re: tylose in strik...

heb je marsepein of fondant gebruikt? Dat is het enige waaraan ik denk....

misschien toch nieuwe maken???

succes!

3

wat heb je gebruikt marsepein of fondant

marsepein word niet hard ook niet met tylose

voor een strik moet je echt fondant gebruiken normaal gesproken is dat binne een paar hard ana het worden echt uitghard duurt ongeveer 2 dagen

4

Ook niet alle soorten fondant wordt hard met tylose.

groeten Annemieke
Cake It

5

Cake it heeft gelijk; ballina wordt bijvoorbeeld niet hard!

6

Aaaaah, ships... :nooo  Het is marsepein...  :x
En ik wilde zooo graag een strik op de taart voor morgen... :S
Ga hem er toch op flatsen denk ik... (eigenwijs he?)

Dank voor jullie reacties!!

7

Had eens gelezen dat je dat dan kan oplossen door hem op een lage temperatuur in de oven te zetten; misschien kan je dat dan nog wel porberen?

8

Nee... :nooo  Heb alles al weggesmeten en met fondant nieuwe lussen gemaakt...  :(
Alles zit een beetje tegen... :S
Botercreme weet ik ook niet of die nog goed is; is van een week geleden. Hoop het wel... :o  Voor de onderste taart heb ik nieuwe gemaakt; anders eten we gewoon alleen die onderste...  :x
Ik ga nu snel verder!!

Ik maak mijn strikken gewoon van marsepein. Ik doen dan op 200 gr marsepein 4 gram tylose. De lussen worden inderdaad niet helemaal hard. Maar stevig genoeg om mooi rond te blijven staan. Ik maak dan wel de lussen een dag van te voren en laat ze dan op hun kant liggen om uit te harden en dan plak ik ze de volgende dag op de taart en dan blijven de lussen mooi rond.

10

Ik heb mijn strik ook met marsepein gemaakt, omdat ik niet werk met fondant, maar misschien is het voor de strik toch het overwegen waard dan. Mijn strik werd wel hard, maar vond hem toch minder strak als wat ik hier wel eens op het forum zie...