1

Onderwerp: afsmeren met ganache???

hallo allemaal,

Ik zat in het boekje van Paris Cutler te lezen en nu zie ik dat deze dame haar taarten afsmeerd met ganache. Wie van jullie doet dit ook?
Ik ben nl echt dol op chocolade/ganache maar ik vind 1.5 kilo toch wel erg zwaar op de maag klinken voor een taart?
Maar die taarten zien er wel superstrak uit.
Wie heeft ervaring en wil die delen.

bedankt, groeten susy

2

Re: afsmeren met ganache???

in Amerika doen ze alles wat ze over de taart doen veel dikker dan hier de gewoonte is. 1,5 kilo zal je dus niet nodig hebben. Maar het is wel lekker hoor!!! (Ganache over de taart) Je kunt het ook gieten i.p.v. afsmeren. Als je de juiste dikte hebt wordt het dan juist heel mooi strak.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

in dat boek gebruiken ze wel andere verhoudingen voor de ganache dan we hier normaliter gebruiken. Voordat je het gaat uitproberen dat wel even nakijken :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

ik heb het ook eens gedaan met het recept van deze site, is wel machtig maar heel lekker
en ach, fondant en marsepein zijn ook machtig ;)

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

5

Ik heb het wel eens zo gedaan, maar ik vond het wel erg lekker hoor :9

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

6

me2. is erg lekker.
en het gieten is ook veel mooier vind ik zelf dan de opgeklopte versie er op smeren.
voor het gieten zet je de taart op een taartrooster en dan er over heen gieten. zorg er voor dat je iets te veel maakt. en dat wat je er te veel over heen doet opvangt. dat kun je immers hergebruiken.
raak de taart niet aan trouwens! als je het net gegoten hebt, moet je het helemaal later uitharden voordat je er mee verder gaat.

succes ;)

Enthousiaste groet, Maxime

7

Maar als je 'm daarna wilt bekleden kun je toch echt beter smeren, lijkt me ;)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

8

haha idd ;)
ik lees het nu pas  :D

Enthousiaste groet, Maxime

9

ik ga het eens proberenhet afsmeren met ganache en dan nog bekleden, volgens mij wordt het een dodelijke taart, maar vast wel lekker.
Ik hoop dat ie net zo strak wordt als de taarten van paris, maar ik acht de kans klein. Ik laat jullie weten hoe het was om te doen en hoe het smaakte en hoeveel kilo ik ben aangekomen van deze 1000000 calorieeen taart :lol:  :lol:  :lol:

10

Ik doe dat altijd met taarten die ik vul met iets van chocolade erin.
gewoon met opgeklopte ganache. Na het smeren even weer in de koelkast net als botercreme. En je hoeft het echt niet zo dik te smeren hoor!
wel lekker  :9
wel met pure chocolade die word goed stevig, dan word je taart mooi glad.