1

Onderwerp: sta voor een raadsel

wie heeft er een idee hoe dit kan????
had een taart bekleed met fondant,eerst afgesmeerd met botercreme1:1 uiteraard.
toen heb ik mooie grote rozetten gespoten van paticreme op de taart.nog helemaal niks aan de hand zou je zeggen....
de taart netjes in een doos gedaan en in de koeling gezet.
volgende dag wilde ik de taart pakken waren alle rozetten er af gelopen en de fondant was aan het smelten.
had de fondant wel gekleurd met bruine kleurgel maar daar zou het toch niet aan kunnen liggen?
wie heeft er enig idee hoe dit kan want durf nu eigenlijk geen paticreme meer te gebruiken voor op de taart.

Re: sta voor een raadsel

hoe stond je taart in de koelkast? dus kaal of in doos oid

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

nee gewoon netjes in een taartdoos met deksel

bedenk me nu.... patikrem... dat een soort van slagroom zou zijn, toch? Valt nog te proberen bij marsepein, maar fondant gaat gegarandeerd smelten bij afsmeren met slagroom...

want het was alleen gesmolten op de plekken waar de patikrem had gezeten?

groetjes Tirza     

5

ja idd alleen waar ik de rozetten had gespoten daar was het helemaal gaan smelten.
maar dat moet het dus zijn dan?
nou voor mij geen paticreme meer dan op de taart, maar alleen ertussen en met een botercreme dijkje.

ja idd, of marsepein gebruiken :)

groetjes Tirza     

7

in ieder geval bedankt voor het meedenken

graag gedaan :D

groetjes Tirza     

9

Je zegt taartdoos met deksel...Plastic bedoel je dan? Want bij karton zou het vocht in de doos moeten trekken...
Als je taart in een luchtdichte plastic doos zit kan ik me zo voorstellen dat die taart gaat zweten.

Groetjes Melanie

10

tipsytaartje schreef:

ja idd, of marsepein gebruiken :)

Bij marsepein durf ik dit zelfs niet aan. Buiten dat ik geen rozetten kan spuiten  :lol:

11

Doosch schreef:

Je zegt taartdoos met deksel...Plastic bedoel je dan? Want bij karton zou het vocht in de doos moeten trekken...
Als je taart in een luchtdichte plastic doos zit kan ik me zo voorstellen dat die taart gaat zweten.

nee het was gewoon een kartonnen doos van de shop.