1

Onderwerp: Ervaring recepten koemelk en kippenei allergie

Ik heb van iemand de vraag gekregen om een taart te maken voor een kind met een koemelk en kippenei allergie. Nu heb ik wel het recept gevonden om de cake te maken, maar is het ook mogelijk om hier een stapeltaart van te maken, en is het een beetje te vergelijken met "gewone" cake qua structuur?

Ik wl de taart vullen, maar ben bang dat de cake te zwaar is zodat de vulling ertussen uitgedrukt wordt. Heeft iemand hier ervaring mee?

2 Laatst bewerkt door ChantalS (07-04-2010 20:16)

Re: Ervaring recepten koemelk en kippenei allergie

Wat ik deed met de verjaardag van mijn dochtertje (taart moest koemelk-, soja- en kippeneivrij zijn): voor haar een meptaartje maken bekleed met fondant en voor de rest van de visite een gewone taart met marsepein (marsepein vind ik zelf lekkerder).
Zo had zij toch een taartje en hoefde de rest van de visite niet mee te doen met haar. Want eerlijk is eerlijk: een gewone taart vind ik toch veel lekkerder en qua vullingen is er zoveel meer mogelijk.

De taart is heel moelijk gaar te krijgen zonder ei erin en was behoorlijk zwaar (zwaarder dan cake vond ik zelf)

Re: Ervaring recepten koemelk en kippenei allergie

Ik heb een tijdje geleden een allergietaart gemaakt voor een meisje met melk, ei en notenallergie.
Allerhande recepten geprobeerd en 1 was erg lekker.
Ze had er ook nog ander gebak bij, maar de visite en m.n. de kinderen wilden allemaal van deze taart.
Hij was wel zwaarder dan een gewone taart.
Ik heb er deze van gemaakt:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UMJO648U-D.jpg

Het zijn twee lagen op elkaar. Hoogte 7 - 8 cm.
Of een stapel ook nog zou lukken weet ik niet, als je hem goed zou stutten denk ik dat het toch zou moeten kunnen.
Als je het recept wil, dan mail me maar even.

If live gives you lemons, make lemonade!