1

Onderwerp: stinkende roomboter

op het moment ben ik botercreme aan het mixen met roomboter van de Lidl, maar ik vind dat de creme stinkt.
Het lijkt wel een soort kaaslucht, ik heb naar de datum gekeken maar hij is nog tot half febr. goed.
heeft iemand anders hier als eens ervaring mee gehad?
Ik heb hem nu in ieder geval weggegooit want hij ruikt echt niet lekker en zoiets wil ik echt niet gebruiken op een taart.:nooo

Groetjes Bertie

2

Re: stinkende roomboter

geen ervaring, maar als bij mij de boter niet meer alleen naar boter ruikt gaat die gewoon de kliko in. Ongeacht wat er voor datum op staat. :S

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Ik heb het ook gehad en gebruik sindsdien nooit meer boter van de Liddl. Hij is nog wel goed zegt men, maar ik heb hem ook weggegooid.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

inderdaad hier ook iemand die boter van de Liddl met een raar luchtje had. voor mij geen boter van Liddl meer

5

Nou, dat lijkt me duidelijk, stinken = weg ermee en niet meer kopen... Die wit met blauw geblokte papieren wikkels zijn ook goedkoop, laatst maar 69 cent geloof ik. Of anders zaanse hoeve van AH, iets van 89 cent...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

6

Ik heb altijd AH merk. Laatst had ik Campina roomboter. Nou, nooit meer! Ik had de boter 's avonds pas buiten de koelkast gelegd. 's Morgens was deze veel te zacht, bijna vloeibaar.

7

Voor mij dus ook geen Lidl meer, ik gebruikte eerst altijd zaanse hoeve van de AH en dat ga ik nu weer doen!

Groetjes Bertie

Gebruikte vroeger altijd de boter van de lidl en kort geleden is die veranderd en stinkt die echt naar vieze kaas.Koop gewoon geen lidl boter meer.

Ah die vraag wilde ik net stellen welke roomboter ieder gebruikt.. Vroeg me ook al af of de Lidl boter iets ies.. dus daar hoef ik iig neit heen

als ik cakes enzo maak gebruik ik ook die blauw wit geblokte verpakking.

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

10

Ruitjesboter! (zoals Annemiek die omschrijft met de blauw/wit geblokte wikkels), spotgoedkoop, neutrale botersmaak en kleur!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

11

Laats ook gehoord dat in botergoud weekmakers zitten, dus die is ook minder geschikt om af te smeren of te spuiten.

Ik ga stoppen dus bijna alles wordt verkocht. Stuur me een mail dan ontvang je de verkooplijst van me.

12

Ik gebruik de roomboter van AH, Zaanse Hoeve, gele wikkel. Iets van 0,89 per pakje (nog goedkoper dan lidl)
Vind ik heel prettig werken.

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

13

Hier ook ruitjesboter, ideaal!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

14

Het liefst hier ook ruitjesboter. Die van de lidl kan je niet even in de maggie gooien als je vergeten bent het pakje uit de koelkast te halen.
Dan zegt ie poef.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

15

Ook hier ruitjesboter, sinds een tijdje in prijs verlaagd bij ons - hij kost nu 67 cent per pakje! Hij is goedkoop en je kunt er fijn mee werken vind ik.

Ik vind de boter van Zaanse Hoeve niet goed, ik heb hem een paar weken terug een keer gebruikt, maar daarna kreeg ik twee opmerkingen van klanten dat de creme niet zacht wilde worden. Dat de boter niet zacht wilde worden viel mij al op toen de boter al zo'n 5 uur op het aanrecht had gelegen. Verder nooit meer bij nagedacht en hem in de magnetron gegooid, maar hij is dus nooit meer goed zacht geworden in de taart.

Groetjes Laura!

16

kan je gewone roomboter gebruiken voor botercreme? dacht dat hij ongezouten moest zijn anders ga ik ook over op een andere boter :Y

liefs margreth, een enthousiaste beginner ;)

17

wel ongezouten idd.
ruitjesroomboter is goed! ligt regelmatig bij mij een week op het aanrecht, maar smaakt altijd goed hoor!

18

waar koop je die ruitjes boter?

groetjes Hanneke

19 Laatst bewerkt door Kadohke (08-04-2010 09:47)

axhanneke schreef:

waar koop je die ruitjes boter?

Ik bij de Jan Linders.

http://www.greenpeace.org/nederland-old/assets/graphics/ruitjes-margarine

Dit is em...maar dan met roomboter erop! :D

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

20

Oh dank je wel wij hebben ook een Jan linders, ga ik die mooi halen

groetjes Hanneke

21

Wij hebben geen jan linders. Is deze ook nog ergens anders te koop? Heb al in best veel winkels gekeken.... ;)

22

Bij de spar zijn ze ook te koop....maar ik gebruik altijd roomboter van de Lidl en heb echt, tot nu toe, nergens last van.
Kan ook gebeuren door te lang mixen...dan gaat het ook naar kaas ruiken. Roomboter en kaas liggen natuurlijk heel dicht bij elkaar, als je mij begrijpt.

Bakken is mijn passie!!!

23

Hmm... Spar hebben we volgens mij ook niet echt in de buurt. Maar gewoon blijven zoeken. Heb ook boter van de aldi gebruikt maar die was dus zelfs duurder dan de boter bij de ah?! Ik hoor zoveel van de ruitjesboter. Dat hij goed en goedkoop is..... ;)

24

Volgens mij is de ruitjes boter ook bij de plus te koop, maar ik gebruik zelf tegenwoordig de euroshopper roomboter van de AH.

Dat is toch een TAART waard!

25

Thanks!