1

Onderwerp: 37,5 cm, hoeveel beslag klop jij in een keer + heating core

ik heb een 37,5 cm rond pme extra deep bakpan besteld (:Y  past in mijn oven) maar daar gaat heel wat beslag in... ik klop nu altijd 10 eieren (= 2*basisbiscuit) voor een 30 cm ronde en heel hoog wordt dit kapsel dan niet (6 cm). 10 eieren passen net in mijn grootste beslagkom (is eigenlijk slabak).
hoe moet ik nu meer beslag maken? ik klop heel lang (minstens 15 min) dus na elkaar is waarschijnlijk geen optie? hoe doe je dat in een kitchenaid of kennie? die inhoud is toch ook niet heel erg mega?

de heating core is maar een cm of 9 hoog. ik gebruikte hem bijna niet (ging goed in 30 cm) maar ik denk dat 37,5 cm echt te groot is zonder?
heb geen bloemnagel. nu rijst het beslag in de heating core ook wel natuurlijk, hopelijk voldoende om het gat te vullen. ik zal het gewoon maar eens uitproberen als ik die pan binnen heb.

liefs marieke

2

Re: 37,5 cm, hoeveel beslag klop jij in een keer + heating core

in de kennie kan ook maar mix met 10 eieren. in mijn 30 cm pan doe ik trouwens 9 eieren en dan is ie best hoog!
misschien toch het verschil tussen de mix en biscuit zelf maken.

dus ik zou dus wel 2 x mixen. zelf gooi ik dan de eerste keer in de pan, en de tweede roer ik er voorzichtig doorheen. niet helemaal tot op de bodem, maar zo dat je net het bovenste laagje een beetje los hebt geroerd.

3

ja, daar zal wel een behoorlijke hoeveelheid beslag in gaan... maar in mijn kenwood is 9 eieren ook te veel; echt net aan.
Dus ja, dat wordt 2x mixen, maar of je het moet laten rusten met meel erdoor, of alleen geklopt??

Groetjes, Dorothea.

hmmm, moet ik dan toch eens de mix proberen... ben niet zo zo voor mixen en kant en klaar... maar een hoge biscuit is ook wel fijn!

liefs marieke

5

Nou, ik ben erg fan van de kant en klaar biscuitmix. Erg lekker en makkelijk.

Ik lees hier wel eens dat sommigen twee keer achter elkaar kloppen dus dat zou gewoon moeten kunnen. In mijn Kitchenaid gaan maximaal 9 eieren, dan loopt de kom bijna over.

Op de heating core heb ik helaas geen antwoord, geen ervaring mee.

Succes met je nieuwe cake pan, gaaf zijn ze he, die extra diepe?

ok twee keer achter elkaar ga ik eens proberen... ik wacht nog op mijn bestelling, dat is het lastigste... dat wachten  :Y
die mix zal ik dan een volgende keer eens meebestellen

liefs marieke

7

Misschien een deel in je Kennie en tegelijk de rest met de handmixer?

ja, haha! in mijn kennie... die heb ik niet... wel een goedkope van de lidl... maar dat heb ik nog niet aangedurfd om daar beslag in te maken... moet ik gewoon eens doen natuurlijk...
ik neig naar een kenwood major! daar kan 6.7 liter in  :Y  even sparen :D

liefs marieke

9

hier woensdag voor het eerst biscuit van mix gebakken , net gegeten (ja, ondertussen had het ook nog in de diepvries gestaan) , maar ik blijf toch maar bij mijn basisrecept, vind ik veel lekkerder!!

Groetjes, Dorothea.

10

Zo zie je maar, smaken verschillen :P Ik ben echt een fan van de biscuitmix, ik ben zelfs een keer compleet in paniek geraakt toen bleek dat hij op was en ik zelf een biscuit moest maken! Wat een werk is dat en ik vind de biscuits minder mooi dan met de mix. Maar dat verschilt dus echt per persoon, wat je lekkerder/mooier/fijner vindt.

Om toch even te antwoorden op je vraag; ik zou inderdaad ook twee keer mixen, de ene helft die al gemist is kan makkelijk even blijven staan tot de andere helft klaar is :)

Groetjes Laura!

11

dank u... dank u... ik zal als ik eindelijk die pan binnen heb (verrekte paasdagen  :s ) 2x10 eieren kloppen... de rest mik ik wel in een ander blik... kom pannetje kom!!! (zal wel woensdag worden).
jullie brengen me overigens wel in de war over de mix  ;)  volgende keer bestel ik maar gewoon en dan zal ik het zelf eens proberen... en proeven natuurlijk!

liefs marieke

mariekepieke schreef:

ja, haha! in mijn kennie... die heb ik niet... wel een goedkope van de lidl... maar dat heb ik nog niet aangedurfd om daar beslag in te maken... moet ik gewoon eens doen natuurlijk...
ik neig naar een kenwood major! daar kan 6.7 liter in  :Y  even sparen :D

Ik heb ook zo'n goedekope van de lidl  :D  en ik gebruik echt mijn handmixertje niet meer hoor (behalve voor kleine hoeveelheiden (zeg 1 of 2 eieren  :P ). Alles gaat in die van de lidl en werkt prima.
Gewoon doen, zet je voor ene helft het goedkoopje aan het werk dan kan je de andere helft met de mixer, ben je in 1 x klaar.. :D

Mijn blog + foto's van de gemaakte taarten en decoraties!! www.taartjeheerlijk.nl

13

ok vlindertje! leuk om  te horen, dat maakt uitproberen minder "spannend"  :lol:
hoeveel eieren kan je daar maximaal in kloppen?

liefs marieke

14

Ik hoor graag je ervaring, want ik heb ook de 37,5 cm ! Ik heb hem nog niet geprobeerd...vergeet elke keer een heating core te bestellen  :rolleyes: heb hem pas in augustus echt nodig, maar probeer het altijd graag uit van te voren.

Wanneer ga je ´m maken??
succes alvast !

15

ik denk morgen! of vanavond al... HIJ IS BINNEN!!! en echt heeel groot

liefs marieke

16

vanavond dus :D
o dat ding is huges! 20 eieren met het beslagje 1 ei met 30 gram suiker en 30 gram bloem en een snuf zout. ik denk dat het zo'n 6 L beslag is.
de heating core erin gezet, op 150 graden in de hetelucht oven.
hij (of is taart zij) staat er nu 15 minuten in en is toch wel al gegroeid tot 7,5 cm schat ik...
als ik denk aan de enorme lap fondant of marsepein die erover heen moet  :s ! gelukkig ook zo'n enorme wilton gele non stick deegroller mee besteld... het doorzichtige tafelzeil is maar 50 breed, ieks  :rolleyes: 
wordt vervolgd

liefs marieke

17

grrrr, aan de ene kant iets donkerder en slechts 6 cm (na inzakken) de andere kant 7.5 cm! t is niet eerlijk  :mad:
het donkere kantje stond een beetje voor de ventilator... en volgens mij zakte het rooster een beetje door... zou ik hem op de bodem durven zetten de volgende keer? verder is hij wel aardig hoor al kan ik moeilijk wennen aan het gat van de heating core...

liefs marieke

18

mariekepieke schreef:

grrrr, aan de ene kant iets donkerder en slechts 6 cm (na inzakken) de andere kant 7.5 cm! t is niet eerlijk  :mad:
het donkere kantje stond een beetje voor de ventilator... en volgens mij zakte het rooster een beetje door... zou ik hem op de bodem durven zetten de volgende keer? verder is hij wel aardig hoor al kan ik moeilijk wennen aan het gat van de heating core...

probeer de mix toch maar eens
ik ben overstag
ik bak ook hetelucht 2e richel bakplaat eronderui [dus alleen rooster]
en oplopend 10 min 120 10min 140 en afbakken op 160
gare taart en ook nog recht[meestal hahaha]
maar waarom 2x mixen?
koop een goedkope emmer die je apart houd en je kan heel veel in een keer mixen
of zo afwasteiltje