1

Onderwerp: sploedje!

Goedemorgen!

Even vlug een vraagje. Ik ga zo een taart maken en nu ben ik de luchtige botercreme met vanillevla aan het maken (hier bij de recepten). Nu wilde ik deze met aardbeienvlaaivulling combineren maar begin ineens te twijfelen of dat wel lekker is. Wat denken jullie????

2

Re: sploedje!

oh en jan deze botercreme ook buiten de koelkast bewaard worden?? (omdat er vanillevla en melk inzit)..

Hoop op snelle reacties (ookal is het vroeg, maarja wat wil je met een klein meisje dat om 6u wakker wordt  ;) )

3

Aardbeienvlaaivulling: JA :9
Buiten de koelkast: NEE :nooo

(Was dat nog op tijd? ;) )

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

haha zeker nog optijd. Ben maar eerst even gaan douchen enz. Dacht dan hebben jullie nog de kans om te reageren  ;) . Maar ik vind mn botercreme er niet echt lekker uitzien. Denk dat als ie dan toch in de koelkast moet ik maar wat slagroom of banketbakkersroom ga maken....

5

en als ik m met gewone botercreme maak?? Dan kan ie toch wel buiten de koelkast? Of is dit geen combinatie??

6

Botercreme met alleen poedersuiker ( 1:1) is echt niet lekker als vulling, is meer bedoeld om mee af te smeren, omdat het geen vocht bevat. Bc van mix is wel buiten de koelkast te bewaren, maar ik weet niet of je dat in huis hebt :)

Groetjes, Adrienne

7

Misschien moet je je creme trouwens gewoon wat langer mixen? Ik heb 'm ook wel eens gemaakt en dat recept is prima hoor :Y

Groetjes, Adrienne

8

Bedankt! Mix heb ik helaas niet in huis. Was uitverkocht! Volgende bestellingsronde maar weer. Dacht al dat het niet lekker was om zo te eten. Het wordt nl een barbietaart en met verjaardagen is de koelkast al zo vol. Daarom wil ik er eentje maken die erbuiten bewaard kan worden. Misschien met chocopasta erbij....eens even kijken of dat smaakt  ;)

9

Ik hou t denk ik gewoon bij de vlaaivulling...Is ook lekker toch??

Bedankt allemaal!

10

isse ze weer....hihi. Moet je met vlaaivulling eigenlijk ook een dijkje maken??

11

Ik zou zeker een dijkje spuiten, want vlaaivulling is behoorlijk vochtig.

12

ja zou ik wel doen. en dan kun je ook nog een dun laagje botercreme op de bodem (en op het dak) voor het intrekken in de cake.

succes.

Enthousiaste groet, Maxime