1 Laatst bewerkt door rietje puk (05-04-2010 16:29)

Onderwerp: funcakes eigen merk webshop?

Ik zie al een paar keer berichtjes voorbij komen met vragen over marsepein en de kwaliteit van de 1:3 funcakes. Ik heb al eens contact gehad met de webshop omdat ik niet helemaal blij was met de funcakes marsepein. De webshop nam het nogal op voor de kwaliteit van de funcakes marsepein. In de nieuwsbrief van April wordt ook zeer positief gesproken over funcakes; '... de FunCakes Mix voor Cupcakes, de beste mix voor overheerlijke cupcakes'.

Bij de Kvk staat Funcakes geregisteerd op hetzelfde adres als de webshop. (zelfde eigenaren?) Ik kan echter nergens op de webshop vinden dat er een link is.

Weet iemand hoe dit zit? Het lijkt me niet helemaal eerlijk om zo positief over een product te zijn, terwijl voor de koper niet duidelijk is dat het waarschijnlijk om dezelfde partij gaat.

2

Re: funcakes eigen merk webshop?

Het lijkt mij dat je in je eigen webshop best reclame mag maken voor je huismerk.......funcakes dus (zoals je zelf al had gevonden bij kvk)

Snap ook niet zo goed wat je nou wil met dit verhaal.

Alles goed???? nee 3 fout

3

Natuurlijk mag iedereen gewoon reclame maken voor zijn eigen produkten, maar dan moet het wel duidelijk zijn dat het eigen produkten zijn. Ik kwam daar bij toeval achter.
Vind het wel een verschil of iemand van zijn eigen produkten zegt dat het de beste is, of dat anderen dat over je produkt zeggen.

4

rietje puk schreef:

Bij de Kvk staat Funcakes geregisteerd op hetzelfde adres als de webshop. (zelfde eigenaren?) Ik kan echter nergens op de webshop vinden dat er een link is.

Scroll op de webshop eens naar onder?

FunCakes is het huismerk van de leukste Taarten shop en het merk heeft daarnaast nog diverse andere verkoop-adressen.

Ik snap je vraag eigenlijk ook niet zo goed :think:

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Verder hoort dit topc natuurlijk niet in 'Bekleden' :)

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Ik ben trouwens gewend verplaatste berichtjes te melden aan de topicstarter, maar je mail werkt niet (meer)

6

Als je wilt weten hoe anderen over een bepaald product denken, kun je met de zoekfunctie veel terugvinden of zelf een topic openen met de vraag wat men vindt. En dan nog, waar de één tevreden over is, vindt de ander helemaal niets. Meestal probeer ik gewoon iets uit, en als het niet bevalt, dan koop ik het niet meer.
Ik ben al tijden erg tevreden over de Zeelandia 1:3. De Funcakes 1:3 heb ik nog niet geprobeerd.

Groetjes, Elly

7

Marianne schreef:
rietje puk schreef:

FunCakes is het huismerk van de leukste Taarten shop en het merk heeft daarnaast nog diverse andere verkoop-adressen.

Sorry, als het in de verkeerde rubriek stond. Als ik naar beneden scroll zie ik wel een logo van funcakes staan met het balkje "hèt nieuwe merk op de markt voor mixen, marsepein en meer!" . Daar heb ik nooit uit geconcludeerd dat funcakes eigen merk is, maar zal wel de enige zijn.... ;)

8

Maar nu snappen we je punt nog steeds niet  :cool:

Groetjes Melanie

9

ik was wel nieuwsgierig, maar ik ben helemaaaaaal geen fan van de funcakes marspein (ook niet van de banketbakkersroom)
Ik bestel nu deze spullen bij een webshop die nog de zeelandia marsepein heeft en ook een goede lekkere gele room.

10

Ik heb em vandaag besteld. Binnenkort kan ik dus zeggen wat ik er zelf van vind.

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

11

ja ik snap dr wel... maar ik zie de zin dr ook niet zo van in geloof ik.
zij bedoelt dat er een product aangeprezen word, wat van de webshop zelf is, en zodoende niet objectief is.
daar ben ik het niet mee eens, iedereen kan namelijk recensies plaatsen.
Plus...op de mona site maken ze reclame voor mona toetjes.
op de venco site voor hun eigen snoep...
En op een of andere webshop voor kralen, maken ze wellicht reclame voor hun eigen geproduceerde kralen.

12

Zoveel mensen zoveel wensen. En er is voor ieder wat wils! Soms moet je iets uitproberen om er achter te komen dat het niet of juist wel werkt! :+

13

rietje puk schreef:
Marianne schreef:
rietje puk schreef:

Sorry, als het in de verkeerde rubriek stond. Als ik naar beneden scroll zie ik wel een logo van funcakes staan met het balkje "hèt nieuwe merk op de markt voor mixen, marsepein en meer!" . Daar heb ik nooit uit geconcludeerd dat funcakes eigen merk is, maar zal wel de enige zijn.... ;)

Jij zal zeker niet de enige zijn die een andere mening over iets hier op het forum heeft hoor. Maar mijn evaring met het forum is dat er heel veel kennis mbt taartdecoreren is, waar men heel veel kan leren. Als je een vraag hebt of met iets zit is iedereen bereidt om te helpen, hetgeen ik persoonlijk heel fijn en lief vind. Het schept een band met elkaar. Daar is niets mis mee. Maar owee het moment dat iemand (is mijzelf ook overkomen) zich kritisch opstelt ten opzichte van iets, dan lijkt het dat je meteen heel wat forumleden over je heen krijgt. Alsof je geen kritische kanttekeningen mag plaatsen. Dat vind ik jammer.

I'm addicted to cake decorating

14

luukx schreef:

Maar owee het moment dat iemand (is mijzelf ook overkomen) zich kritisch opstelt ten opzichte van iets, dan lijkt het dat je meteen heel wat forumleden over je heen krijgt. Alsof je geen kritische kanttekeningen mag plaatsen. Dat vind ik jammer.

Met het risico nu gelijk bestempeld te worden als 'over je heen krijgen': als je een kritische kanttekening zet, is het toch je bedóeling dat je reacties wilt? Of zie ik nou iets verkeerd? :think:

rietje puk schreef:

Vind het wel een verschil of iemand van zijn eigen produkten zegt dat het de beste is, of dat anderen dat over je produkt zeggen.

Hier ben ik het ook absoluut mee eens!

zij bedoelt dat er een product aangeprezen word, wat van de webshop zelf is, en zodoende niet objectief is.
daar ben ik het niet mee eens, iedereen kan namelijk recensies plaatsen.

Het gaat er hier toch ook niet om dat iedereen een recensie kan plaatsen, daar heb je namelijk gelijk in. Maar als je contact opneemt met iemand over iets waar jij niet tevreden over bent en diegene is heel lovend over dat product en je komt er later achter dat, dat een product is van hunzelf dan zou ik ook twijfelen over de geloofwaardigheid van de reactie.

En als je het dan hebt over 'iets over je heen krijgen' of 'dat je reacties wilt dan vind ik dit

Snap ook niet zo goed wat je nou wil met dit verhaal.

meer vallen onder, 'over je heen krijgen' dan onder 'reacties krijgen'. Vriendelijk vind ik anders, maar dat is natuurlijk altijd het lastige van iets schrijven of iets zeggen, je kan het verkeerd interpreteren!

Kim

16

wat kimverschuure zegt

17

Ach,de een houdt van een vrouw en de ander houdt van een man.En er zijn mensen die van alle 2 houden......
Ik bedoel eigenlijk te zeggen....zoveel mensen,zoveel wensen.
Wat de een lekker vind,vind de andere niet om te eten.
Maar ik vind het heel logisch dat je voor je product opkomt wat je verkoopt.En dat je daar achter staat. ;)

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

Dat is zeker logisch  :Y  maar niet objectief en niet waar je op zit te wachten als het product jou niet bevalt toch?  ;)

19

en dan mag het nu inmiddels wel 2,5 jaar later zijn maar ik heb vanmiddag funcakes marsepein ontvangen en ben er mee aan de slag gegaan, maar wat een kl*te spul!!!! het brokkelt en je kneed je een ongeluk. Na 15 min is het nog keihard. ben nu nog op zoek naar een beter merk want hier krijg ik mijn taart niet eens mee bekleed!

perfectionist in hart en nieren. vermoeiend!!

20

Grappig dat dit topic omhoog gehaald is want ik heb de funcakes fondant deze week binnen gekregen en is er iets verandert aan de samenstelling? (ik had gezien dat de verpakking anders is).
Ik vind het vreselijk om mee te werken dus ik koop maar weer snel Bakels.

21

Ik ben ook geen fan van funcakes marsepein  :nooo.

Wel grappig dat ik nu weet dat funcakes en DLT-shop onder dezelfde bv vallen. Ik had daar nooit bij stil gestaan eigenlijk.

22

Ik lees dit nu en ik ben er vandaag pas achter gekomen dat funcakes een eigen product is van de webshop. Ik zweer je, heb het nooit geweten.
Ik had namelijk een klacht, maar is positief opgelost door hun.
Dus hulde voor fun cakes/ de leukste taarten shop/ Inge

Veel taart plezier

23

Joanna1981 schreef:

Grappig dat dit topic omhoog gehaald is want ik heb de funcakes fondant deze week binnen gekregen en is er iets verandert aan de samenstelling? (ik had gezien dat de verpakking anders is).

Ik heb contact gehad met Funcakes en volgens hun is er NIETS aan de samenstelling veranderd, alleen een nieuwe verpakking .

Jij vind dus wel dat de fondant anders is?

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

24

mamski schreef:
Joanna1981 schreef:

Ik heb contact gehad met Funcakes en volgens hun is er NIETS aan de samenstelling veranderd, alleen een nieuwe verpakking .

Jij vind dus wel dat de fondant anders is?

Ja, ik vind dat er een groot verschil in zit met hoe het eerst was. Het rolt lastiger, blijft meer kleven. Met terugrollen blijft het plakken. Terwijl ik alles hetzelfde doe. Ik dacht het ook direct bij het openen van de verpakking. Ik vind zelfs dat het anders ruikt/smaakt.
Misschien ligt het aan mij, kan natuurlijk ook. Dat ik er ineens anders tegen aan kijk....?

Zijn er meer die dit zo ervaren?

25

Hallo,

Ik bekleed taart nog niet zo lang met fondant, gebruik altijd funcakes maar de nieuwe bestelling vind ik minder de smaak is anders en het doet nu nog minder wat ik wil.