Kim schreef:Wauw, heel mooi! Hoe lang ben je er mee bezig geweest?
Ik mag binnenkort 200 cuppies maken! Zie er bestwel tegenop omdat het er zo veel zijn!
Het is inderdaad erg veel werk en ik wil zo vers mogelijk leveren. De klant wilde ze om 13.00 uur hebben. Mijn planning was als volgt:
- Ben 3 avonden bezig geweest met marsepein kleuren, kroontjes uit te steken en de bloemen te maken.
- Tijdens het bakken van de cc's de vulling gemaakt (kersenmerenquecreme).
- Het bakken heb ik de dag voor het afleveren gedaan. Ik heb steeds 2 bakblikken (tegelijk) ca. 18 minuten in de oven gezet. - Tussendoor beslag maken, afkoelen en de cups vullen etc.
- het afsmeren, de 'deksels' uitsteken en bloemen erop heb ik 's ochtends gedaan. Stond om 7 uur in de keuken en redde het precies!
Ik denk dat het een ruime planning is want ik had ook nog 2 taarten tussendoor....
Vond zelf wel dat je op een gegeven moment alleen maar aan productie en je planning denkt en niet meer aan 'hoe zal ik deze eens mooi maken'. Bij deze opdracht was ik gebonden aan de 3 kleuren in het bedrijfslogo, het moesten 'platte' bloemen worden in 4 kleuren. De bedrijfskleuren heb ik terug laten komen in de ccdeksels. En met bloemen kan je natuurlijk wel heel veel varieren.
Heel veel succes!