1

Onderwerp: ik snap er echt niks meer van vind het niet leuk meer!

Hallo allemaal

Ik ben nu een paar maanden bezig met taarten maken meestal maak ik ronde taarten geen probleem
Maar vierkanten taarten wil bij mij gewoon niet lukken :(
ik heb een bakvorm van 22,5x22,5 ik gebruik
-6 eieren
-396 gram mix
-39 gram water
Ten eerste word hij niet hoog 5 cm maar en ik vind de zijkanten ingedeukt Hoe kan dat nou?

Groetjes corine

2

Re: ik snap er echt niks meer van vind het niet leuk meer!

Bakken met een ijzeren pinnetje in het midden gaat mischien beter.
Dan geleid de warmte beter.

Groetjes Sandra & Yvonne
www.salad-six.nl

3

Hoi

Eeeh hoe doe ik dat precies? :think:
Denk je ook dat ik misschien meer eieren,mix en water erin moet doen?

Groetjes Corine

4 Laatst bewerkt door lune (05-04-2010 16:11)

idd te weinig mix erin gedaan, ik heb in mijn schema (felicitaartjes) voor een 25 x25 al 600 gr mix staan en voor een 20x20 330 gr mix

even volgieten met water, kijken hoeveel liter erin gaat en dan uitrekenen hoeveel mix erin moet

Alles goed???? nee 3 fout

5

Te weinig denk ik ook. Ik zou toch wel ruim 500 gram mix erin doen. Ik heb het ook wel eens dat de zijkanten een beetje indeuken. Dat komt (denk ik) doordat hij iets te lang in de oven zit. Ik bak hem tegenwoordig op 160 graden en dan zo'n 45-50 minuten. dan wordt hij iets langzamer gaar. Het kan ook komen doordat je hem te snel uit het bakblik lost. Je moet natuurlijk niet te lang wachten (dan krijg je weer andere deuken), maar een minuutje laten staan helpt ook wel. succes!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

6

Hallo

Oke ik ga het vanavond even proberen met 7 eieren,462 gram mix en 46 ml water en ik ga hem denk ik ook op lagere temp bakken op 160 graden ipv 170

Groetjes Corine

7

Als de zijkanten loskomen van je bakblik en een beetje gekrompen lijkt te zijn heeft je kapsel (een paar minuutjes) te lang in de oven gestaan.
Heel erg is het niet omdat het eigenlijk toch de onderkant wordt (je kan altijd nog een dun plakje van de onderkant afsnijden als je het echt storend vindt)

Alles goed???? nee 3 fout

8

Voor vierkante taarten helpt de truc met de natte handdoek ook nog wel of bake even strips
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=46545

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

9

Ik doe het deeg in de hoeken smeren, zodat het hoger is in de hoeken en dan geleidelijk de temperatuur op laten lopen. Werkt prima, ook de Bake-Even strips werken goed, ik gebruik tegenwoordig warm water om ze onder te dompelen en dan worden de zijkanten niet zo bleek op de plek van het kapsel.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.