Onderwerp: zwart rolfondant
vraagje!
ik wilde wit rolfondant zwart maken met wilson kleurstof,
maar kreeg het niet zwart.
wie heeft tips???
alvast bedankt.
heidi
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » zwart rolfondant
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
vraagje!
ik wilde wit rolfondant zwart maken met wilson kleurstof,
maar kreeg het niet zwart.
wie heeft tips???
alvast bedankt.
heidi
Heeeeeeeeel veel zwarte kleurstof...
Dat is volgens mij de enige optie. Of de kleurstof van Americolor gebruiken...
Zwart kleuren is héél erg moeilijk.
Een kleine hoeveelheid is nog wel haalbaar met genoeg kleurstof (maar dan gaat het weer verschrikkelijk kleven ) , maar een grote...
Voorgekleurd kopen
Fondant kleurt moeilijk zwart en de zwart van Wilton is niet zo sterk. Als ik heftige kleuren fondant wil bestel ik ze ook voorgekleurd. (Al las ik hier onlangs ergens dat electric colors het wel goed doen in fondant. Weet nog niet of die er ook in zwart is)
Bedankt voor de tips!!
Het ging heel erg kleven toen ik er steeds meer kleurstof in deed.
Ga nu maar kant en klare bestellen.
Nogmaals thanks!
heidi
inderdaad zwart kant en klaar kopen.
ik had hetzelfde probleem, maakt niet uit hoeveel kleurstof ik erin doe, het blijft altijd grijs!
Probeer het eens met extra black van Sugar Flair. Bij marsepein werkt die fantastisch. Wel min. 1 dag van te voren kleuren.
Ik heb ook fondant zwart gemaakt, heel veel zwarte kleurstof. Het ging inderdaad plakken en de smaak was ook niet lekker. Als ik zwart wil koop ik ook de voorgekleurde. groetjes
Ja, voorgekleurd, dan heb ik ook. Die van Pettinice plakt wel erg, maar dan doe ik er wat tylose in...
ben gelukkig niet de enige met dit probleem lees ik. met funcakes fondant nooit probleem gehad maar met pettice lukt het niet: het blijft donkergrijs en super kleverig grrrr
ik neem altijd een pakje kant en klaar zwart en meng dit met zelfde hoeveelheid witte fondant en dan zwarte kleurstof erbij gaat prima en is dan niet kleverig en je hebt minder kleurstof nodig
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » zwart rolfondant