Onderwerp: FI Molds
Hallo
weet er misschien iemand of je de fi molds in de oven kan doen??
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » FI Molds
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo
weet er misschien iemand of je de fi molds in de oven kan doen??
ik zou het NIET doen is minder hard als de bakvormen van sylecone
nee, niet doen hoor !
Ik zou het ook niet doen..............en vraag me dan meteen af waarom je het eigenlijk zou willen
ja haha t is eigelijk om wat snoepjes te verbrijzelen, ze in de molds doen en dan in de oven laten smelten. Eruit halen, laten afkoelen en dan heb je je snoepje in de vorm van je mold.
heb gisteren geprobeert om wat snoepjes te laten smelten in de micro, maar t meeste blijft in m'n glazen potje plakken.
En met je zelfgemaakte figuurtjes kan je dan je taart versieren.
Daarom.
Kun je dan niet die snoepjes smelten in een pannetje en dan in je mold gieten en uit laten harden?lijkt mij logischer.Je kunt ze ook voor candymelts en chocola gebruiken toch?
Ik heb in een blad gelezen dat ze daar een silikonschüssel voor gebruiken.Een heel handig potje als dat dan warm is kan je dat naar elkaar toe knijpen dan heb je een schenktuit.En dat gieten ze dan in de siliconenvormpjes. Lijkt me heel erg makkelijk.
hmmm ik heb gisteren in Utrecht FI molds gekocht en de winkelierster zei dat het in de vriezer en de oven kan.
silicone kan veel hebben hoor. je heb zo veel silicone bakvormen tegenwoordig. waarom zou dit anders zijn
hmmm ik heb gisteren in Utrecht FI molds gekocht en de winkelierster zei dat het in de vriezer en de oven kan.
tsja maar daar in Utrecht (waar ik vermoed dat jij bent geweest) zeggen ze ook dat je kunt afsmeren met slagroom en dat je als je taart gaat eten je eerst alle decoratie eraf haalt en evt ook de bekleding, dus tsja....
ik zou FI zelf een mail sturen met je vraag wel even de maximum temperatuur vragen die de molds kunnen verdragen.
Dit staat op hun website: Our molds are very soft and flexible and can easily go from as high as 450 degrees to the freezer without affecting the mold! Unlike other silicone molds ours are resistant to rips and tears! Best of all, they are odorless and nothing sticks to them!!
Dit staat op hun website: Our molds are very soft and flexible and can easily go from as high as 450 degrees to the freezer without affecting the mold! Unlike other silicone molds ours are resistant to rips and tears! Best of all, they are odorless and nothing sticks to them!!
en dat is 230 graden
Ik wilde net zeggen dat is wel in Fahrenheid en niet in Celsius waarschijnlijk
Datzelfde staat ook op de verpakking
ik dek toch niet dat ik het zou doen hoor......durven dan
t Zou moeten kunnen, maar k zou et ook niet durven hoor... zo goedkoop zijn die mallen niet he
ik heb net gekekeken op de site, en bijvoorbeeld pulled sugar (suiker trekken) staat daar niet meer tussen, dat stond eerst wel op de site en ook op de verpakking.
Het suikeratelier heeft het vorig jaar bij de suikerkunstbeurs geprobeerd, en die hebben met die hete suiker de molds verknald. Daarna hebben ze de molds van karen davies geprobeerd en die molds bleef wel goed, en het suikerfiguur kwam er goed uit.
dus mocht je het willen proberen... ik zou beginnen met een goedkope mal van FI,
Kun je dan niet die snoepjes smelten in een pannetje en dan in je mold gieten en uit laten harden?lijkt mij logischer.Je kunt ze ook voor candymelts en chocola gebruiken toch?
dat heb ik geprobeerd, maar eer je de snoep gaat uitschenken is die al afgekoeld en stolt het zeer snel en blijft de helft in het pannetje plakken.
Iig dames bedankt voor de reacties ik ga het proberen en laat jullie weten wat het resultaat is, goed of slecht.
ik denk dat je even moet zoeken op isomalt suiker, dat is speciale suiker, waar de FI molds sowieso wel tegen kunnen.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » FI Molds