1

Onderwerp: Hoe erg geeft blauwe kleurstof af op je tong?

Ik ben van plan een stapeltaart te maken met de kleuren sky blue, royal blue (wilton) en navy blue (americolor, donkerblauw). Nu weet ik niet meer of die laatste twee kleuren nou heel erg afgeven, het is namelijk niet de bedoeling dat de visite dan nog de hele avond met blauwe tong/tanden rondloopt  :lol: wie heeft hier ervaring mee??

'I love it when a cake comes together'

2

Re: Hoe erg geeft blauwe kleurstof af op je tong?

Mijn ervaring is dat het wel blauw kleurt, maar dat het best snel weer normaal wordt. Je hebt ook wel van die snoepjes. Even heb je een gekleurde tong maar even later al niet meer (tot teleurstelling van de kids ;) ).

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

Bedankt voor je reactie! Was echt een beetje aan 't twijfelen maar nou durf ik die taart wel aan haha ;)

4

Ik had pas glazuur blauw gekleurd met de royal blue. Dat over een stapel soesjes gegoten voor het feestje van mijn zoontje. De kids vonden het geweldig. Ze kregen een blauwe tong. Ze vlogen steeds naar de spiegel om even te kijken. Maar na een paar minuten was het (jammer voor hun) gewoon al weer weg.

Groetjes Gerien

5

Blauwe tong krijgen is juist leuk  :Y  :D

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

6 Laatst bewerkt door Chantelle (03-04-2010 05:03)

Ik heb op mijn site ook een blauw taartje staan toen we een stukje hadden gegeten leek het wel of we een hele smurfenfamilie naar binnen hadden gewerkt :lol: Maar inderdaad na een paar minuten was het weer weg ......

Ik heb een aantal maanden geleden een verjaardagsstapel gemaakt voor mijn vriend. Deze was ook blauw ( kijk maar'op mijn site) Achteraf hoorde ik van Schoonmama, dat de visite zo had moeten lachen omdat iedereen blauwe lippen, tanden en tong had!

Gelukkig was het zo weer weg;)! hahahaha

8

Ja ik ken het. Ik moest eens een zwart taartje maken met gekleurde stippen voor een boy welke 1 jaar werd! Je begrijpt: 't kind had een heel zwart snoetje....  :o  Maar ja, tegenwoordig zeg ik het er voor de zekerheid maar bij....

Groetjes Kaatje2     Geniet van & met elkaar!

9

Ik kreeg een keer telefoon van mijn man je zoon heeft iets raars gegeten.Dus ik wat dan nou hij heeft blauw gepoept.
Dus ik lachen hij had blauwe Mp gegeten.

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

10

kicsi schreef:

Ik kreeg een keer telefoon van mijn man je zoon heeft iets raars gegeten.Dus ik wat dan nou hij heeft blauw gepoept.
Dus ik lachen hij had blauwe Mp gegeten.

haha ik dacht ook meteen, wacht maar tot de volgende dag!! :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

11

Inderdaad, voor mijn vaders verjaardag had ik een taart met royal blue gemaakt, ik dacht de volgende ochtend dat ik echt één of andere darmziekte had, totdat ik de luier van mijn dochter verschoonde nadat ze had gepoept, toen ging er een belletje rinkelen :+

Groetjes Annemarie
*Wat is taarten maken toch een heerlijke hobby!* (Bijna net zo leuk als wudden ;))

12

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

Bedankt voor jullie reacties, wel grappig om te lezen :lol: zou ook liever een andere kleur willen maken, maar de wens is nou eenmaal blauw met blauw ;) maar goed dat de kleur weer snel weg is :Y