1

Onderwerp: rooklucht in de taart als je bij iemand die rookt een taart maakt?

Mijn vriend rookt (helaas..). Als ik nu bij hem een taart ga maken, zou je de rook dan ruiken/proeven in de taart of zou dat wel meevallen? (Ook al rookt hij onder de afzuigkap als ik er ben, mijn kleren stinken toch naar rook, dus misschien de taart dan ook..?)

Of overdrijf ik nu?

2

Re: rooklucht in de taart als je bij iemand die rookt een taart maakt?

geen idee... maar als ik voor anderen zou maken... zou ik toch ergens anders gaan freubelen.

De meneer van mevrouwtaart

Als het voor mezelf zou zijn zou ik er iets minder moeite mee hebben. Maar het is nu inderdaad voor een ander (m'n broer is morgen jarig).

4

Ik zou het dan echt niet bij je vriend gaan doen; ik zou het risico te groot vinden  :s

5 Laatst bewerkt door Vlindertjuh1985 (27-03-2010 12:39)

Nee hoor, je taart ruikt echt niet naar de rooklucht, omdat hij rookt. :)

Mijn schoonouders roken ook gewoon in huis (en die zetten echt niet de afzuigkap aan), moest toevallig vorige week daar de taart (zie stapeltaarten hihi) maken voor mijn meissie dr verjaardag en de taart smaakte en rook net zo als thuis (waar dus absoluut niet gerookt word).  :)  (heerlijk naar chocobiscuit, zoete vulling en zoet fondan...  :9 )

(trouwens me schoonmoeder bakt heel veel cakes en appeltaarten, heb nog nooit een taart/cake gehad die een rookluchtje er aan had hoor...)

Mijn blog + foto's van de gemaakte taarten en decoraties!! www.taartjeheerlijk.nl

6

zou het alleen niet naast hem staan gaan doen op het aanrecht als hij dus net onder die afzuigkap hangt.........

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Ook al ruik je het niet, erg lekker is het natuurlijk niet. Ik zou geen taart willen eten als ik weet dat deze gemaakt is in een kamer waar gerookt wordt  :o

I'm not bossy, I just have better ideas...

hahaha sorry bloemmetje maar dan zal ik als ik jou was ook maar nooit meer een taart bij de banketbakker kopen
heb namelijk zelf gezien en van een bakster gehoord
dat er vrolijk gerookt word onder het decoreren
en dit in verschillende delen van het land[voor het rookverbod]
dus niet maar bij 1 bakker
en je maakt mij toch niet wijs dat er hier op het forum niemand zelf rookt of een partner heeft die rookt?
of zetten jullie die partners allemaal buiten op het moment dat jullie met een taart bezig zijn?

9

Ik denk hetzelfde als Dianaatstyle.
Ik moest ook lachen en dacht alle dingen waar wij niet bij zijn en die toch ook door rokers worden gamaakt. Ga maar eens in de keuken van een restaurant kijken. Daar gebeuren heus wel dingen die je beter niet kunt weten.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

10

Fondant gaat naar de rook ruiken, absoluut :Y Al heeft het maar een middagje in de rook gelegen, je ruikt het overduidelijk.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

11

Ja, kijk maar naar de Smaakpolitie. Op de lagere school, heeeel lang geleden  :) , had ik een vriendin die thuis een chinees restaurant hadden. Daar stond de tauge in de personeels-wc. Omdat het op een vochtige plaats moest staan....
Maar ik ,als niet roker, ruik heel snel rook of wanneer iemand rookt en bv langs mij fietst. Ikzelf zou de taart niet maken in een rokerige ruimte. Alleen al omdat ik bang zou zijn dat iemand het wel zou merken en ruiken.
En dat rookverbod....na 22 u komen in de meeste restaurants gewoon de asbakken op tafel. Tenminste, waar ik woon wel. En bij die banketbakker zal ook nog steeds gerookt worden, denk ik.

12 Laatst bewerkt door SL76 (30-03-2010 20:24)

en als bij de smaakpolitie al je nekharen overeind gaan staan, kijk dan op vrijdagavond naar Smeerlappen betrapt, nou dan wil je niets en nergens meer eten. Nou ik ben al menig keer over mijn nek gegaan wat mensen doen daar...

Dus zo erg is het niet hoor. Mijn vriend rookt ook, maar niet tijdens het decoreren. Ik proef het niet in de taart terug hoor, ook niet in het fondant, maar die laat ik ook geen middag liggen, want dan is het hard.  :) (no hard feelings Pooh)
En heb tot nu toe nog geen klachten ontvangen.

Groetjes Sylvia
een dag niet gebakken, is een dag niet geleefd.

13

SL76 schreef:

en als bij de smaakpolitie al je nekharen overeind gaan staan, kijk dan op vrijdagavond naar Smeerlappen betrapt, nou dan wil je niets en nergens meer eten. Nou ik ben al menig keer over mijn nek gegaan wat mensen doen daar...

Dus zo erg is het niet hoor. Mijn vriend rookt ook, maar niet tijdens het decoreren. Ik proef het niet in de taart terug hoor, ook niet in het fondant, maar die laat ik ook geen middag liggen, want dan is het hard.  :) (no hard feelings Pooh)

Het lag ingepakt, dus dat is het niet. Iedereen moet het voor zich weten hoor, ik zou het persoonlijk niet doen, roken of iemand latren roken in dezelfde ruimte. Maar ik ben een tut wat dat betreft, ik woon het liefst in een gesteriliseerd huis :lol:

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

14

Pooh schreef:
SL76 schreef:

Het lag ingepakt, dus dat is het niet. Iedereen moet het voor zich weten hoor, ik zou het persoonlijk niet doen, roken of iemand latren roken in dezelfde ruimte. Maar ik ben een tut wat dat betreft, ik woon het liefst in een gesteriliseerd huis :lol:

Je heb helemaal gelijk. Als het niet hoeft, dan niet doen.
En anders stuur je ze naar buiten toe, het wordt nu toch mooi weer. :D
Je eigen gevoel achteraan gaan, dan komt het goed.
Succes met bakken

Groetjes Sylvia
een dag niet gebakken, is een dag niet geleefd.

15

dianaatstyle schreef:

hahaha sorry bloemmetje maar dan zal ik als ik jou was ook maar nooit meer een taart bij de banketbakker kopen
heb namelijk zelf gezien en van een bakster gehoord
dat er vrolijk gerookt word onder het decoreren
en dit in verschillende delen van het land[voor het rookverbod]
dus niet maar bij 1 bakker
en je maakt mij toch niet wijs dat er hier op het forum niemand zelf rookt of een partner heeft die rookt?
of zetten jullie die partners allemaal buiten op het moment dat jullie met een taart bezig zijn?

Ik koop al tijden geen taart meer bij een bakker, ik maak ze zelf  :lol:

En weet je, het maakt mij niet zoveel uit wat een ander doet, maar ik vind het niet fris en hygiënisch.

I'm not bossy, I just have better ideas...

16

Ik vind het ook niet fris, en ik ben zelf roker. Wij roken zowiezo buiten, ik vind binnen roken smerig en niet goed voor kinderen/behang/gordijnen etc. Ik rook tijdens het bakken, maken, decoreren van de taart niet (ook niet buiten, het gaat ook aan je handen zitten) en voordat ik begin was ik mijn handen goed en daarna met desinfecterende gel insmeren. Ik zou denk ik geen taart maken in een rokerige ruimte. Ik heb wel eens een bruidstaart gebracht naar een zaal waar gerookt werd, maar daar koos het bruidspaar toen zelf voor.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

17

Ik ben een niet roker en zal het direct ruiken vooral om dat ik een tik heb en aan alles ruik  :s
Dus als je pech hebt en het voor een klant maakt zoals ik heb je een probleem  :lol:

Ik zou het risico niet nemen als je het ook anders kan doen

18

ik weet dat slagroom naar sigaretten smaakt als er in de kamer gerookt wordt.

ik weet dat uit de tijd dat mijn vader heerlijke (dure) slagroom gebak haalde bij de bakker. de taarten stonden in de woonkamer klaar om te serveren waar er gerookt werd. SMERIG, echt heel vies.