1 Laatst bewerkt door Sansan (01-05-2008 00:45)

Onderwerp: Poging twee: 'Lopende' chocoladecakejes

Ik vind het wel zo leuk om een lekker recept hier bij te dragen, dus ik waag nog een poging ;) (mijn eerdere recept bleek al door iemand anders gepost te zijn).

Dit recept heb ik op een patisseriecursus(je) gemaakt. Vanavond voor gasten gemaakt, en het blijft lekker en apart!

'Lopende' chocoladecakejes
Deze cakejes zijn bijzonder omdat ze, wanneer ze warm worden gereserveerd, van binnen nog zacht (ongaar) zijn. Je kunt een nog 'lopender' resultaat krijgen wanneer je nog een stukje pure chocolade (of een bonbonnetje of slagroomtruffel) in elk vormpje drukt vlak voor ze de oven in gaan. Het is van belang dat je metalen vormpjes gebruikt, omdat metaal een goede warmtegeleider is. Siliconen, glas of porselein worden te langzaam warm waardoor de cakejes langer in de oven moeten met het risico dat ze van binnen toch gaar worden.

Ingredi

2

Re: Poging twee: 'Lopende' chocoladecakejes

:Y Ja dit is zo lekker. Ik heb het recept van Gordon Ramsey.Maar nog nooit gemaakt maar vooral in Amerika en Frankrijk dit gegeten en inderdaad vanille ijs of Ben and Jerry ijs of lekkere vanille saus :9

Even een vraag wat bedoel je met homogeen mengsel ? Wat moet ik me erbij voorstellen ? :o

Nu begrijp ik overigens ook waarom de metalen bakblikken de cupcakejes veel sneller gaat worden dan die silliconen vormen.Bedankt voor de tip :thumb:

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

3

hoi, het lijkt me erg lekker, heb je geen foto???

4 Laatst bewerkt door Sansan (01-05-2008 09:29)

manika schreef:

homogeen mengsel

Egaal mengsel; waarin alle ingredi

5

Sansan schreef:

(voor Sir Kneighf, mocht je dit lezen: het biologische vanilleijs van AH is erg lekker!)

Ja, die is inderdaad heel lekker! Ik koop ook wel eens soja-ijs van Alpro, die vind ik ook heerlijk.
En een recept met zo'n naam kan ik onmogelijk overslaan natuurlijk :lol:

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

6

Oh wat jammer dat het recept is weg gevallen.
Naar dit recept ben ik op zoek.
We hebben het op Tenerife ook een paar ker gegeten met een bolletje vanille ijs.

Je kunt schrijven wat je wilt,
want papier is stil.

7

Cecilia schreef:

Oh wat jammer dat het recept is weg gevallen.
Naar dit recept ben ik op zoek.
We hebben het op Tenerife ook een paar ker gegeten met een bolletje vanille ijs.

Ik weet niet of dit hetzelfde recept is als hierboven, maar deze is ook  :thumb:

Chocolade cakje met lopende chocola
Ingrediënten voor 10 personen
300 gr chocolade
300 gr ongezoute roomboter

5 eieren
5 eidooiers

125 gr suiker
125 gr bloem

Hulpmiddelen
Meng kom
klopmachiene
aluminium cake vormpjes (wegwerp)
spatel

Bereidingswijze
Klop de eieren en eidooiers met de suiker met een machine helemaal luchtig
Smelt de boter met de chocolade
en spatel dit door het geklopte ei mengsel
spatel als laatste de bloem er door.
vul nu de vormpjes ,eventueel in gesmeerd met boter, voor 34 en laat ze opstijven in de koelkast voor minimaal 1 uur.
Dan afbakken in vorverwarmde oven op 180 gr voor 7 minuten. De cakjes zijn van binnen niet gaar en als je hem open snijdt loopt de chocolade massa er uit. Eetmakelijk

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

8

Oh dat klinkt nog niet eens zo moeilijk.
Ik ga hem uitprinten.

Dank je wel, joyce :thumb:

Je kunt schrijven wat je wilt,
want papier is stil.

9

Als ik iets wil printen hier zo ,dus puur het recept  :rolleyes: dan krijg ik meestal de hele site ..dus ook linker/rechterkant  :s

Dus graag een tip ......voor alleen het recept  :Y

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

10

moet je de tekst van het recept even markeren door te dubbelklikken, rechtermuisknop kopieren kiezen, naar word toegaan daar plakken en dan printen!

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois