1

Onderwerp: help, taart te machtig?

ik heb nu al een paar taartjes gemaakt met marsepein en een keer met rolfondant.
de taart blijft erg machtig.
ik doe blijkbaar iets verkeerd maar wat?
doe ik er mischien een te dikke laag op?
kan iemand mij hiermee helpen aub.
alvast bedankt.

groetjes liselotte

carpe diem

2

Re: help, taart te machtig?

hoi liselotte
ik ben zelf ook geen fondant of marepijn fan dus ik maak veel taarten van chocolade bruin of wit de witte kun je ook nog kleuren met kleurstof maar als iemand me vraagt voor een taart zeg ik het wel altijd dat het erg zoet is de fondant maastal maak ik een taart met chocolade bekleed en een puzzelfiguur leg ik dan op een kartonevlaai bodem wat ik bij de hema koop en de chocolade koop ik bij de duitsewinkel om dat die puur melk en witte chocolade hebben

3

Ik denk niet dat je iets verkeerds doet, hoor; marsepein en fondant zijn nu eenmaal mierzoet ! Je moet er echt van houden, wil je dat lekker vinden.

Als je nu eens een wat frissere vulling kiest, bijv. lemoncurd & citroenkwark (of je bekijkt de lijst met combi's van vullingen); dat is dan wat frisser; misschien vindt je dat dan wel iets.

Een mousse is doorgaans ook wat luchtiger en daar heb je ook heel veel keus in.

Dus probeer gewoon eea uit en dan komt het wel goed.

Succes !!

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

4

Lekker fris vullen en kleine stukjes snijden! Ik denk idd niet dat je iets verkeerds doet.

Vul je ook met botercreme? Want anders zou je die eens weg kunnen laten en alleen gebruiken om af te smeren. In plaats daarvoor een bavaroise/kwark/mousse.

Veel uitproberen ;);) dan weet je het gauw :lol:

Groetjes, Linda

ik doe alleen een randje met botercreme zodat ik binnen in kan vullen.
en de buitenkant smeer ik af met botercreme.
ik ben al van cake overgestapt op biscuit dit is al een heel stuk beter.
ik heb me laatste taart gevuld met een laag jam en aardbeienvulling (uit blik speciaal voor taart hoop dat jullie snappen wat ik bedoel).
ik ga de volgende keer is vullen met een mousse inderdaad of een mona toetje.
ik was eerst bang dat ik de marsepein te dik op de taart deed.
alvast bedankt voor het meedenken van jullie  ;)

carpe diem

6

De taarten met marsepein/fondant zijn nou eenmaal machtig. Ik raad echt altijd aan om gewoon kleine stukjes te snijden. Als iemand dan toch nog meer wil, kan 'ie gewoon nog een stukje krijgen!

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

hahaha dan is het toch denk ik dat  :D
dat ik veel te groot heb gesneden.
tip inderdaad voor de volgende keer.

die andere vullingen ga ik ook zeker nog is proberen.

carpe diem

8

idd, dat was ook mijn eerste reactie toen ik je berichtje las, kleinere stukjes is genoeg bij deze grote taarten!

Groetjes, Dorothea.