Onderwerp: bakken
Hallo mede baksters
Ik heb even weer advies nodig. Ik bak de biscuittaarten zoals ze op de site staan bij recepten. Alleen gaan ze enorm kruimelen als ik ze doorzaag en dan worden de randen er niet mooier op. help?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » bakken
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo mede baksters
Ik heb even weer advies nodig. Ik bak de biscuittaarten zoals ze op de site staan bij recepten. Alleen gaan ze enorm kruimelen als ik ze doorzaag en dan worden de randen er niet mooier op. help?
eerst even in de vriezer zetten voor je het mes er in zet zo'n uurtje is goed...maar hij mag ook diepgevrogen zijn
na het vullen nog eens de viezer in zo is de vulling hard en kan je hem goed afsmeren en is hij stevig voor het bekleden!!
succes
oke dank je
Randen werk je in principe weg als je afsmeert en inderdaad een nachtje in de vriezer helpt wel voor het doorsnijden.
Alleen meerdere keren invriezen ben ik geen fan van, helemaal niet als de complete taart bij wijze van spreken weer een keer ingevroren moet worden dus het invriezen na het vullen is onzin....
Ook kunnen niet alle vullingen ingevroren worden dus een beetje opletten met dat advies
In ieder geval geen vers gebakken kapsel snijden. Ik bak zelf altijd een dag van te voren, goed in plastic verpakken. Je hebt de volgende dag geen probleem meer met snijden.
Of zoals al gezegd: invriezen. Het voordeel daarvan is dat je kunt bakken wanneer het jou uitkomt
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » bakken