1 Laatst bewerkt door nicole th (04-04-2010 19:16)

Onderwerp: Chocolade Cupcakes met kokos en rum

Deze zijn heerlijk!!!! :Y
Als je deze aan het bakken bent hangt er zo'n heerlijke geur in je huis en die hangt er nu 2 uur later nog hmmmmmmmmmm.
Ik heb er wel wat bakpoeder aan toegevoegd en vind dat dat mag!!!
SMAKELIJK!!!!
Voor 12 cupcakes:

150 gram pure chocolade
90 gram roomboter
150 gram kristalsuiker
3 eieren maat M
3 e.l. donkere rum
1 t.l. pure vanille extract
75 gram patentbloem
1/4 t.l. zout
50 gram geraspte kokos

De inhoud van een t.l. is 5 ml. en van een e.l. 15 ml.

Rooster de kokos kort in een droge koekenpan. Verwarm de oven voor op 170 °C graden. Beboter en bebloem een muffinvorm of vul het met caises (papieren vormpjes). Plaats de metalen kom van de standmixer boven een pan met een laagje bijna kokend water (au bain Marie) en smelt hierin de gebroken chocolade met de boter: roer dit zacht en glad. Verwijder de kom van de pan en klop de suiker met de platte klopper (KitchenAid/stand 1) door het chocolademengsel. Mix de eieren er 1 voor 1 door: voeg pas de volgende toe als de vorige geheel is opgenomen in het beslag. Mix de rum en vanille er door. Zeef de bloem met de zout boven de kom en mix het geheel tot een egaal beslag. Voeg als laatste de kokos toe en mix nog 30 seconden. :9

Vele en lieve groetjes Nicole

2

Re: Chocolade Cupcakes met kokos en rum

dag Nicole,
ik bevestig.
Na een heel weekend koken (voor vrienden en familie) had ik vanavond toch nog zin om iets te bakken.
Ik heb je recept geprobeerd en hmmmmm heel lekker.
Jammer voor de weight-watchers, sinds ik de bakmicrobe te pakken heb, ben ik niet meer zo'n grote fan...
bedankt voor je recept
groetjes

Anne