1

Onderwerp: recept witte chocolademouse met verse aardbeien

wie heeft voor mij een makkelijk recept voor witte chocolade mouse?
ik wil een taart maken met als vulling bonbonbloc-vulling, en de andere laag witte chocomouse met daarop verse aardbeien.
dit in een normaal kapsel, dus geen choco-kapsel.
wat denken jullie, is dit een slim plan, of toch niet?
alvast bedankt voor jullie reactie's.
sandy

2

Re: recept witte chocolademouse met verse aardbeien

Oh ik ga ff meelezen! :D

3

ik heb een keer witte chocoladebotercreme gemaakt en daar verse aardbeien doorheen gedaan en ik vond het echt veel te zoet. Ik ben meer van de combi met frambozen die zijn wat zuurder dat past wat mij betreft beter bij elkaar.
Wat ik wel heel lekker vind is een citroenvulling(slagroom/mascarpone/lemoncurd) met verse stukken aardbei

4

Ik heb een keer hemelse modder geprobeerd met witte chocolade, maar dat was ook geen succes!  :/

5

ik maak zelf witte chocomousse op de zelfde manier als de bonblokmousse. lukte bij mij echt supergoed.

je moet er alleen voor zorgen dat je goede kwaliteit chocolade neemt.

zelf vind ik frambozen ook lekkerder omdat het anders wel heeeel zoet word! ook lekker is wittechocomousse en lemoncurd.

recept:
1 grote reep chocolade
250 ml ong slagroom
2 zakjes klopfix

smelt de chocolade in de slagroom au-bain-marie en als het goed vermengd is, haal je het van het vuur.
totaal af laten koelen. (in bak koud water, koelkast of even de vriezer)
en vervolgens opkloppen met de klopfix.
zelf doe ik de kom waarin ik het mix in een bak met koud water als ik het mix. dan weet je zeker dat het goed gaat.
het kan even duren voordat het stijf word.

Enthousiaste groet, Maxime

6

oke, hartstikke bedankt voor jullie reacties, ga zo beginnen, maar ben nog aan het twijfelen of ik witte chocomousse met aardbeien EN bonbonbloc vulling doe, of dat ik alleen witte choco met aardbeien doe????
groetjes van een twijfelaartje

7

Op mijn website staat tussen de recepten ook een heeeel erg lekker recept voor chocolade mousse.  :P

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

8

Waarom maak je de snelle mousse (die met marhmellows) niet maar dan met witte chocolade ipv bruine ?

9

Chocoholic schreef:

Op mijn website staat tussen de recepten ook een heeeel erg lekker recept voor chocolade mousse.  :P

Ja, deze heb ik vorige week gemaakt, voor iemand die verslaafd is aan witte chocolade. En zij vond 'm heerlijk! Bedankt nog voor dit recept O-)

Ik had 'm in combinatie met Dulce de Leche (caramel). De onvangster vond de combi helemaal super. Het is wel errug zoet vindt ik, maar ja.....als je ervan houdt..... Ik zou het persoonlijk alleen met de aardbeien doen.

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.