1

Onderwerp: vullen en afsmeren dag van te voren? en dan? SPOED

Ik ga vandaag een taartje maken voor mijn oma en dus vullen en afsmeren, nu heb ik voor morgen ook nog een biscuit in de vriezer liggen voor een geboortetaartje, nu lijkt het mij handig die vandaag alvast te vullen en af te smeren(morgen ook nog een paasbrunch maken nl), kan dat en moet ik die andere dan in de koelkast of in de vriezer stoppen na het vullen.

Ik ben van plan te vullen met frambozenjam en banketbakkersroom

alvast bedankt

ps het staat vast al ergens maar kan het zo snel niet vinden..

2

Re: vullen en afsmeren dag van te voren? en dan? SPOED

Ja hoor, dat kan! Gewoon lekker wegzetten in de koelkast.

Succes!

Groetjes Ilse

Geen probleem!

Ik vind zelfs dat het makkelijker bekleden is als de taart uit de koelkast komt!

Succes!

4

Je kunt ze allebei in de koelkast zetten na het vullen/afsmeren.
Ik vraag me wel af voor wanneer de taartjes zijn. Het geboortetaartjes is een bestelling? Want die zou ik bijvoorbeeld niet twee dagen van tevoren al vullen en afsmeren, dan krijgen je klanten een taart die al bijna drie dagen 'oud' is.

Groetjes Laura!

5

mag ik dan op deze vraag ook nog iets vragen?

Dus je vult hem en smeert hem af maar dan nog niet bekleden met marsepein of fondant?
in dan in een taartdoos in de koelkast?
En dan de volgende dag bekleden en decoreren, neem ik dan aan dat je hem dezelfde dag consumeert of nog een dag later?

Sorry voor vele vragen  :o

6

Nog bedankt voor het antwoorden, ik heb ze allebei afgesmeerd en gevuld op zondag, het geboorte taartje was een kadootje van me toen we maandagavond op kraamvisite gingen met mijn team heb m zondagavond Nog bekleed en maandag van gegeten dus. Ik zal ze van t weekend eens proberen te showen