Onderwerp: Mijn eerste taart....lichtelijk mislukt....beetje
Hoi,
Ik ben Arina en woon in Arnhem. Ik ben sinds afgelopen week begonnen met het taarten bakken. Het idee heb ik gekregen toen wij gingen kijken naar bruidstaarten. Wij willen in mei 2011 gaan trouwen
Natuurlijk weggeblazen door de pracht van de taarten, ben ik gaan kijken hoe je zelf de taarten kon maken.
Dus ik heb een pakket besteld en een paar boeken en wilde lekker aan de slag!
Makkelijk leek het moeilijker was het.....
Wilde eigenlijk eerst een geboortetaart maken aangezien mijn schoonzusje ongeveer nu zou moeten bevallen.
Gelukkig (nu te zien aan mijn paastaart) heb ik hier nog een keer over nagedacht en heb dus eerst een paastaart gemaakt en maak denk ik voor de geboorte cc en blijf ff oefenen met taarten.
Maar goed de taart bakken ging perfect.
Snijden...lichtelijk scheef (heb ik van geleerd)
besmeren met botercreme waarvan de boter niet zacht genoeg was en die gelijk met (achteraf gezien te dunne) marsepein bekleden....
Dom dom dom.......
Conclusie, een al zeg ik mooi beklede, bobbelige, zachte druipende marsepeinen, scheurende taart.....
Nou maar hopen dat de smaak beter is dan hoe die eruit ziet.
Maar ik heb er van geleerd en zal dit zeker niet nog een keer fout doen....aldoende leert men.
Ik woon nog niet zolang in Arnhem dus ik denk dat ik maar eens op onderzoek moet naar workshops...kan geen kwaad.
Maar kijk dagelijks op het forum dus lees alle tips goed door.
Maar het belangrijkste heb er wel lol aangehad en mijn aanstaande vond het er nog best goed uitzien voor de eerste poging.
Hierbij de taart:
PS. Hij was heerlijk!!
Arina
ben ik lichtelijk bang voor dat ik dan hopeloos verloren ben....