Onderwerp: de smaak van rolfandant
Hallo,
hoe smaakt dit?
Bij fondant denk ik meteen aan chocolade...
Vivke
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » de smaak van rolfandant
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo,
hoe smaakt dit?
Bij fondant denk ik meteen aan chocolade...
Naar suiker, althans dat deed de fondant die ik had.
Het is dan ook puur suiker.
Je hebt ook wel chocoladefondant! Je hebt zelfs 'belgianchocolate'smaak!!
Ik heb de chocoladefondant van Regalice een keer geprobeerd, maar die vond ik meer choco ruiken dan smaken. Maar dat is natuurlijk mijn mening
Verder heb je ook nog marshmallowfondant, (smaakt naar marschmallow ) Wordt hier errug lekker gevonden!!
Ik zag dat er tegenwoordig ook nog een vanillevariant is! Hier heb ik zelf geen ervaring mee, maar gok een vanillesmaak .
het is inderdaad pure suiker. en het is daarom ook erg handig om daar rekening mee te houden wat betreft de vulling.
ik vind dat de smaken niet erg doorkomen.. enkel die hele donkerbruine die per 1250gr word verkocht als ik me niet vergis deze is wel stevig en dikker van textuur vind ik maar persoonlijk werk ik er graag mee
Gwoon suiker,maar ik vind die van regalice niet lekker ruiken.Ik gebruik bakels.
dan hou ik me misschien beter bij Marsepein
wat kan je gebruiken om de taart een mooie chocoladelaag te geven?
Ganache
ja ganache woord daar voor gebruikt.
de ongeklopte ganache er over heen gieten terwijl je de taart op een taart-rekje hebt. zorg er dan voor dat je meer dan genoeg hebt gemaakt.
onder het rekje zet ik zelf altijd een bak of dieper bord zodat je alles wat er af stroomt weer kunt gebruiken. (behalve als er stukjes van de cake door zit, maar dit kun je voorkomen door de taart eerst in de smeren met geklopte ganache en strak maken, totaal laten afkoelen en dan gieten.)
je kunt dit met meerdere lagen doen.
succes!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » de smaak van rolfandant