1

Onderwerp: En hier mijn eerste ( paas)taart.

Nou het is een feit, ik heb m'n eerste taart gemaakt.
Eigenlijk ging alles mis wat zo'n beetje mis kon gaan, maar ik ben er niet minder trots op.

Het kapsel was aan de bovenkan ( onderkant in vorm) aangebrand. Toch iets te lang erin, of te hoog opgevoerd.
Ik moest dus de bovenkant afsneiden en is hij dus scheef geworden.
Het vullen ging ook niet al te best, want het kapsel scheurde aan de bovenkant, dus met flink wat botercream is hij nog gemaakt. Toen ik hem gevuld had kwam ik erachter dat ik hem was vergeten te tempreren. Dus daar ging m'n suikerwater.
Toen kwam het aansmeren, helemaal een ramp, maar uiteindelijk toch redelijk glad.
Nou dan moet er natuurlijk nog de fondant overheen. Die ging erg makkelijk met kleuren, en ook het uitrollen ging goed. ik had hem alleen te dun uitgerold ( was bang dat de lap te klein zou zijn) dus met het erop leggen is hij op sommige plekjes gescheurd. Achteraf bleek dat ik dus te veel had uitgerold, want ik hield nog een lap over waar ik zo inderhand nog een taart mee kon bekleden. ( weer wat geleerd).

Nou toen kwam het decoreren nog, en hoewel ik hem in gedachten al tig keer heb gedecoreerd is hij toch heel anders geworden dan ik had gedacht.
Ik vind het toch nog niet helemaal tegenvallen, ondanks dat hij gedeukt, gescheurd, scheef en niet helemaal zo is als ik hem wou hebben. Ach ja, alle begin is moeilijk ( zeg dat wel :/ )

maar hier is hij dan ;)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7ONZODKQ.jpg

Hij is gevuld met mona citroenkwarktaart toetje en lemon curd.
Morgen weten we pas of hij ook lekker is, spannend!!

Pluk de dag.......bak een taartje!!!!

2

Re: En hier mijn eerste ( paas)taart.

Niet slecht voor een eerste hoor!!! Heel knap gedaan: leuke taart  :Y

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Re: En hier mijn eerste ( paas)taart.

heel leuk geworden je eerste taart