1

Onderwerp: baktijd 17,5 x 17.5 moskovisch gebak

Hoihoi, ik heb even een vraagje. Ik ga voor beide oma;s een taartje decoreren, vierkante vorm. Het word moskovischgebak. En nu heb ik hier een recept voor een ronde bakvorm van 25 cm. Die baktijd is 30-40 minuten.

Maar ik heb dus een vierkante bakvorm van 17,5 x 17,5 x 7,5cm
(7 x 7 x3) Hoelang moet mijn taart dan ongeveer in de oven?

En ik moet er dus 2, kan ik het beslag 30-40 min. bewaren tot de volgende ronde?

2

Re: baktijd 17,5 x 17.5 moskovisch gebak

De wekker op 30 min. zetten, en dan even controleren door een prikker of mes in het midden te steken. Als hij er schoon uitkomt, dan is hij klaar. Anders nog 5 min. erin en dan weer prikken. succes!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3

dankje. Ben alleen zo stom geweest om ding in het midden v.d oven te zetten dus ik kan er niet inkijken..grr.

Maar ik gok gewoon op 30 min. dan

titelfix, als iedereen help me gaat schrijven in de titel als ze hulp nodig heeft, wordt het hier een chaos!  :D

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

hoe doen jullie dat trouwens? Hoelang laat je hem afkoelen voordat je hem gaat vullen?

Ohja, en kan ik banketbakkersroom gebruiken om af te smeren?

Xtrada schreef:

hoe doen jullie dat trouwens? Hoelang laat je hem afkoelen voordat je hem gaat vullen?

Uurtje??? Hou het niet echt bij, maar begin als hij afgekoeld aanvoelt.

Xtrada schreef:

Ohja, en kan ik banketbakkersroom gebruiken om af te smeren?

nee dat kan niet. In BBR zit te veel vocht en daarvan gaat je marsepein smelten

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

shit, iemand dan een ander alternatief om af te smeren? receptje van botercreme ofzo? Echt balen, heb ik geen rekening meegehouden.

8

afsmeren gaat het makkelijkst met 1:1 botercreme. Dat is dus één deel boter en één deel poedersuiker. Als je dat 10 minuten op de hoogste stand mixt, heb je een hele smeerbare crème. Ik voeg vaak ook nog twee eetlepels melk (of witte chocopasta) toe om het iets smeuïger te maken.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me