1

Onderwerp: Een foto op een cupcake?

Een bruidspaar wil graag cupcakes voor hun grote dag. Ze willen ze in deze stijl:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GV4KWUZJ.jpg

Ook willen ze er graag een foto van henzelf op. Die bestellen ze zelf via een site en zijn ongeveer 3 x 4 cm groot.
De doorsnede van de cupcake is 7 cm, dus qua grootte zou het kunnen. Maar er blijft weinig ruimte over voor de decoratie...
Ik vraag mij af of zo'n kleine foto wel duidelijk is.

Weet iemand of zo'n klein fotootje met een bruidspaar erop duidelijk is? Heeft iemand ervaring met het verwerken van een fotootje op een cupcake en dan ook nog decoratie van marsepein?

Alvast bedankt!
Groetjes, Elsa

2

Re: Een foto op een cupcake?

Begrijp ik goed dat ze én dergelijke decoraties willen én een foto op één cupcakeje?   :/

Ik denk dat postzegelformaat wel érg klein wordt voor een foto en dat de cakejes erg druk worden. Maar ja, da's persoonlijk.
Is het mss een idee om hun initialen te gebruiken? In zwartwit, dan blijft het in bovenstaande kleurencombi.

Groetjes, Marielle

3

ik hbe ook foto,s op cupe cakjes staan moet je even kijken ik heb met k3 erop maar als je het vergelikt met een foto met hun zou ik het wel wat goter doen heel het rondje

4 Laatst bewerkt door Elsa (02-04-2010 21:24)

@ Marielle:

Ze willen inderdaad beide: een foto en decoratie. Ik heb er zelf geen ervaring mee en weet dus niet wat ik ze moet aanraden.
Bedankt voor de tip om hun initialen te gebruiken! Dat zal ik ze nog even doorgeven!

@ mama26:

Je cupcakes zijn erg leuk en zo is een foto goed te zien!
Een kleiner fotootje lijkt mij er niet mooier op worden...

5

Misschien kun je de foto's er rechtop inzetten. Dus niet erop plakken, maar bijvoorbeeld op een stukje fondant plakken en laten drogen en dan in de cupcakes steken. Dan kun je ook nog decoreren. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

6 Laatst bewerkt door Marlous76 (03-04-2010 20:41)

Ik heb wel eens 36 cupcakes gemaakt met een ouwel-foto van 3x4 cm. Maar er was echt geen ruimte meer voor een extra decoratie.
En kleiner heeft denk ik geen zin, vooral als het bruidspaar er samen op moet.....maar die tip met hun initialen is wel een goeie!

7

Bedankt voor jullie reacties!
Ondertussen ben ik zoveel wijzer geworden dat het bruidspaar op een plaatje van 3 x 4 cm duidelijk kan zijn, mits het geprint is van een kwalitatief goed bestand. Deze info heb ik gekregen van Ria.
Ik denk dat ik de proefcupcakes decoreer in verschillende stijlen, dus met initialen, alleen een foto en de foto erin gestoken en dan laat ik het bruidspaar kiezen. Het is tenslotte hun dag!