1

Onderwerp: HELP ! Tobleronemouse, komt dit nog goed?

Ik ben bezig met mijn 2e opdracht, maar volgens mij gaat er iets gigantisch fout.
Ik heb tobleronemouse gemaakt zoals de beschrijving, met een zakje klopfix erdoor omdat ik hem zo dun vond. Hij bleef vrij dun maar toch op de taart gedaan. Toen ik de taartdelen weer op elkaar legde en af wilde smeren met bc kwam er ineens mouse uit de taart gedropen. Dit gebeurde aan 2 kanten, dus snel botercreme ertegenaan gedaan. (ik had ook al een dijkje trouwens)
Maar hier ging het doorheen.... nu staat hij in de koelkast in de hoop dat de mouse nu snel harder zal worden en niet meer de taart uit loopt.
Komt dit nog goed? Smelt straks mijn marsepein als ik zo ga bekleden? Of kan ik beter opnieuw beginnen en dus als een gek naar AH racen?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

2

Re: HELP ! Tobleronemouse, komt dit nog goed?

Was je mousse wel helemaal afgekoeld? 
Ik ben bang dat als je ga bekleden dat ie idd mssn gaat smelten.  En als de taart voor vandag is kom je erg crap met de tijd als je nog een keer de mousse moet maken ivm met de lange afkoel tijd. 
Ik heb nog nooit gehad dat een mousse dun bleef.. maar ik laat ze vaak overnacht in de koeling zitten.

3

Inderdaad, héél goed laten afkoelen. Ik doe het een uurtje in de vriezer en dan goed opkloppen.

Carpe Diem !

4

Dan is dat het geweest denk ik....te weinig geduld. :)
De vorige keer had ik de mouse inderdaad een avond ervoor al gemaakt en had ik 's ochtends met vullen geen probleem.

Uiteindelijk is hij in de koelkast aardig "gestold" en heb ik hem nog wat extra afgesmeerd. Het bekleden ging gelukkig goed en ik heb lekker veel bloemen aan de zijkant geplakt. :)
Hopelijk kan ze hem dis wel normaal aansnijden...