1

Onderwerp: Nummer 1 taart bekleden

Ik ben voor de verjaardag van mijn neefje bezig om een 1 taart te maken. Ik heb de vorm van Wilton gekocht. Normaal werk ik altijd met fondant maar heb nu besloten om het eens anders te gaan doen.

Maar ik kom er niet helemaal uit!

Ik wil graag de taart bekleden met botercreme of icing. Ik wou eerst een vulling maken van botercreme en bastogne koekjes, maar vind het zonde om de taart door midden te snijden, ben bang dat hij dan niet mooi meer op elkaar komt.

Dus ik had bedacht om de koekjes in de blender te gooien en dan door de botercreme te mensen. Maar kan ik dit gebruiken om de taart te bekleden? Bijvoorbeeld met een spuitzak. En kan de hele taart bekleed worden met botercreme? (de mix uit de webshop) of blijft dat te zacht waardoor het uitzakt? Ik heb in de webshop ook een pakje van Wilton gehaald, de Royal Icing. Kan ik daar eventueel de koekjes doorheen mengen, en het daar mee bekleden?

2

Re: Nummer 1 taart bekleden

Mmmm... ik snap je vraag niet helemaal maar doe toch een poging, sorry als ik het verkeerd begrijp!

Ik zou de taart toch gewoon doorsnijden en vullen, als je hem daarna helemaal besmeert zie je dit toch niet. Bang om niet recht op elkaar te krijgen? Doe in de losse lagen een prikkertje na het doorsnijden, precies boven elkaar, dan weet je dat je moet stapelen waar de prikkertjes zitten.

Ik werk zelf niet met icing maar heb gelezen dat dat enorm zoet is, dus ik denk niet dat het lekker is om een hele taart ermee af te smeren.

Afsmeren met botercrème kan prima, als ie door de koekjes zachter is zet je hem gewoon in de koelkast, dan blijft ie stevig. Ik doe dat wel eens met toefjes bonbonblokcrème of oreokoekjescrème op cc's.

Ik vraag me alleen af of het mooi uit ziet, ben benieuwd of je dan nog gaat decoreren...

Succes!

Elke dag is een feestje, maar je moet wel zelf de slingers ophangen!

3

Ja sorry, nu ik het lees is het ook een beetje onduidelijk allemaal haha!

Normaal doe ik het afsmeren ook gewoon met botercreme, en dan daarna fondant erover heen. Maar dat wil ik dus nu een keer niet doen.

Ik wil hem graag decoreren met icing of botercreme. Het leek me makkelijker om het met botercreme te doen omdat je hem daarmee ook al afsmeert. Maar ik vroeg me af of dat wel kon? Dat wordt toch niet hard? En kan ik botercreme kleuren, of kan dat alleen met icing?

4

Botercreme kan je kleuren. Hou er wel rekening mee dat het niet wit maar gelig is, blauw wordt al snel groen bijv.
En je kan een taart ook bespuiten met bc. Het lijkt mij niet echt lekker, maar het kan wel.
Koekjes erdoor heen kan ook wel, maar je moet met 2 dingen rekening houden. Het wordt dan niet strak (maar je wilt spuiten dus dat hoeft niet echt). En de koekjes moeten zo fijn zijn dat ze niet je spuitmondje gaan verstoppen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Ik werk heel vaak met icing (trouwens botercreme is een sort icing/frosting) 
Ik zou je taart gewoon doorsnijden en vullen met de bastognebotercreme.  Als je dat door je BC voor je afsmeer  laag doe wordt et denk ik niet zo mooi (zie botercreme met bruine vlekjes erdoorheen in me hoofd)
Vergis je niet.. alleen afsmeren met (royal) icing of botercreme is lastiger dan je denk.. Een lap fondant krijg je makkelijker strakker bekleed.  Dus niet vergeten eerst een dunne laag aan smeren (crumb coat) en laten opstijven En dan pas jou echte icing/botercreme laag aan brengen.
Oh en de bastogne zou ik echt niet door de royal icing mengen.. lijkt mij echt niet lekker.