Re: van kasteel tot toblerone!
Ooh wow wat zijn ze allemaal mooi en vrolijk!!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » van kasteel tot toblerone!
Ooh wow wat zijn ze allemaal mooi en vrolijk!!
Wat een super parade......hele leuke taarten allemaal......barbapapa's zijn geweldig leuk
Ik ben helemaal weg van je taarten
. Die varkentjes en het schaapje aan de zijkant van je taart heb ik opgeslagen leuk en eenvoudig idee. 
Wat een mooie taarten! ik weet zo niet wat de mooiste is hoor, kasteel, Elmo, barbappapa...
Hoe maak je Elmo zo lekker fuzzy?
wauw, echt supertaarten!
Vind ze stuk voor stuk 
Allemaal prachtig!
En de papa van de arieltaart... zucht, mannen.... 
Kan niet anders zeggen dan wat een supergeweldige parade! Stuk voor stuk prachtige taarten..Mja, ben sowieso wel fan van jouw taarten
.
Vind vooral je kasteeltaart errug mooi 
Wauw, stuk voor stuk prachtige taarten!!! Jammer idd dat iemand de taart in ontvangst nam zonder te kijken. Van te voren verheug je je al op de reacties van de ontvangers, is toch onderdeel van de pret bij het maken van de taart!
De Elmo taart vindt ik de mooiste. Ik heb 'm opgeslagen als het mag! 
Echt super mooie taarten!!!!
Ik vind ze ook echt super allemaal!
En ik zou ook wel heel graag willen weten hoe je elmo zo wollig maakt
ennuhhh als je dan toch bezig bent...? Kasteeltorens.....
?
Wat een prachtige parade! Geweldig gewoon!
Hallo allemaal,
De kasteeltorentjes zijn echt best simpel om te maken. Ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk op te schrijven:
Voor het uitharden van de torens heb ik gebruik gemaakt van pvc buizen. Wikkel hierom bakpapier (vastzetten met elastiekjes) om te voorkomen dat de torens blijven plakken aan de buis. Rol een lap met tylose verstevigd fondant uit ter grootte van: gewenste hoogte van de toren x omtrek van de buis + 0,5 cm (= plakrandje). Voorzie deze indien gewenst van een printje en maak er evt. m.b.v. een uitsteker een raampje in. Rol het lapje vervolgens om de pvc buis en plak het plakrandje vast. Laat de torens goed drogen.
Voor de dakjes teken je 2 x een kwart cirkel uit op een stukje papier en knip deze uit. Rol 1 exemplaar in een puntje tot een mal voor het puntdakje en zet dit vast met een plakbandje. Het andere exemplaar gebruik je als mal om je fondant (met tylose) uit te snijden (let op: het is handig om d'r een klein plakrandje aan te laten). Het uitgesneden fondantlapje leg je vervolgens om het malletje, je plakt 'm vast en laat 'm minimaal een dag drogen.
Ik heb het dakje op de torentjes bevestigd door de bovenrand van de torentjes flink in te spuiten met icing.
En dan de truc voor de fluffy elmo ...... een hobby schaartje. Gewoon in 't wilde weg knipjes maken en voila!
Zo een mooie parade. 
wow!! ziet er super uit!!!
welke letters heb je gebruikt voor de Elmo taart voor Jairo?
dat zijn de upper en lower case Clikstix. Best handig!
top taarten!
Vind dat dus echt een mannen ding, niet in de doos halen. Heeft van van zn vrouw doorgekregen waar ie de taart af kon halen en dat heeft ie gedaan, haha zie het helemaal voor me.
Maar kan me voorstellen dat je dan enigsinds verbouwereerd achter blijft 
Wat een pracht exemplaren!
petrawb schreef:wow!! ziet er super uit!!!
welke letters heb je gebruikt voor de Elmo taart voor Jairo?dat zijn de upper en lower case Clikstix. Best handig!
bedankt! het is een mooi lettertype!
Jij bent weer lekker bezig geweest! Allemaal leuk en die torentjes hoop ik nog eens te inspipikken 
Wow wat een mooie taarten
Vooral de elmo en de kasteel taart 
Jeetje wat een productie!! Geweldige taarten zeg!!
Mooie taarten. Ene die torentjes ga ik eens proberen.
Wat een prachtige taarten zeg! 
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » van kasteel tot toblerone!