Onderwerp: mijn eerste taartje
Vandaag voor het eerst een taartje thuis gemaakt in mijn eigen keuken zonder hulp te kunnen vragen.
Van de week al de biscuit gebakken en lekker in de vriezer gedaan en daar was ik al trots op dat het in 1 keer lukte.
Vandaag begonnen met de botercreme, nou makkelijker kan het niet eigenlijk maar goed het is altijd even afwachten als je het voor het eerst zelf moet doen.
Daarna het plaatje gemaakt en aan elkaar geplakt en daar was ik het meest trots op want het was de eerste keer dat ik het plaatje van te voren geknipt had en toen alle losse dingen uitgesneden had. Handig die how to's op deze site.
Ja en dan moet je de grote lap uitrollen zonder dat ie gaat plakken aan je aanrecht, nou dat zat ook mee in 1 keer hahahaha was verbaast van mijn eigen kunnen.
Ben er wel achter gekomen dat ik nog niet alle matrialen in huis heb die het werken nog makkelijker maken. Heb even zitten klieren om de fondant over de taart heen te leggen met een deegroller maar dat werkt niet lekker dus ga toch maar een rol die lekker breed is en die niet meer terug rolt.
Verder ben ik trots op mijn taartje en kan ik hem 1e paasdag lekker opeten met mijn gezin.
Op naar de volgende creatie, ik denk een taartje voor mijn collega's om lekker bezig te zijn.