1

Onderwerp: Vulling vraagje

Is het mogelijk om de citroen in bijv de aardbeienmousse te vervangen door alleen water??
Ik vind het namelijk zo jammer dat wanneer je aardbeien of bananenmousse maakt dat ie zo erg naar citroen smaakt.

Of heeft misschien iemand een andere oplossing??

2

Re: Vulling vraagje

aardbeienmousse moet volgens mij limoen in
en ik vind het zelf niet erg overheersend, proeft het nauwelijks
misschien te veel toegevoegd?
je kunt het ook compleet zonder proberen. zoveel vocht is het niet
je vulling helemaal laten opstijven, en dan kijken of je evt nog vocht toe moet voegen. (bij aardbeienmousse weet ik eigenlijk wel zeker dat dat niet hoeft)

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

3

Ik begrijp je niet zo goed. Het gaat toch juist om het vocht wat je op moet warmen om de gelantine in op te laten lossen??

Je kan toch moeilijk de hele aardbeienpurree warm maken??

4

kan wel, heb ik ook wel eens gedaan
je doet het immers bij jam ook, gepureerde aardbeien een beetje verwarmen
maar ik had niet begrepen dat je dat bedoelde, om je gelatine in op te lossen
1 a 2 eetlepels heet water voldoet prima

5

Hightea schreef:

Ik begrijp je niet zo goed. Het gaat toch juist om het vocht wat je op moet warmen om de gelantine in op te laten lossen??

Je kan toch moeilijk de hele aardbeienpurree warm maken??

Heb ik ook wel eens gedaan. Voordeel is dat je gelatine dan heel mooi oplost in de aardbeienpuree en je geen klontjes krijgt. Die kreeg ik altijd wel toen ik het later aan de aardbeienpuree toevoegde. En de smaak blijft hetzelfde.

6

ja idd, ik doe het meestal ook
of in limoensap en dan beetje bij beetje het aardbeienmengsel aan de opgeloste gelatine toevoegen
niet andersom, want dan koelt je gelatine te snel af en krijg je sowieso klontjes (ervaring leert ;))

7

Ik heb de aardbeienmousse toevallig gister gemaakt en het citroensap proef je echt nauwelijks tot niet eigenlijk, maar da's mijn mening.

Ik heb een paar eetlepels van de aardbeienpuree opgewarmd en daar de gelantine in opgelost (van het vuur af) en dan, na even afkoelen, bij de rest van de aardbeienpuree. Heel goed gelukt en hééél lekker!

Groetjes Maji

8

bij aardbeienmousse proef je het idd nauwelijks, ik gebruik alleen wel limoensap
maar misschien dat het bij een andere mousse wel duidelijker aanwezig is, de citroen/limoen smaak

9

Ik moest een proeftaartje maken voor een bruiloft en heb het nu met een beetje champagne gedaan!! Is ook echt zalig!!