Onderwerp: grrr smijtneigingen...(wist niet in welk gedeelte ik dit kon posten)
LET OP: HEEEEEEEL OUDE KOE!!
vandaag een oefenoefenoefentaart gemaakt....
1e oefen functie was een rechthoekige taart, 2e oefenfunctie letters, 3e oefenfunctie voor het eerst fondant uitgerold op een doorzichtig zeil.....
ik had beter in bed kunnen blijven vandaag, alles ging mis!
de cake bleef plakken in de siliconen vorm en was dus aan 3 hoeken gescheurd..
ik heb wit fondant en zelf gekleurd met wilton gel, maar ik vind de witte fondant wel meer plakken dan dat ik vorige keer kant en klare kleur fondant had... het rollen ging aardig maar toen GRRRR wilde het op de taart leggen DIE IK DUS VERGETEN WAS IN TE SMEREN MET ABRIKOZENJAM en het zeil verwijderen...
het zeil dacht daar anders over en bleef dus overal plakken en mn fondant (wat dus niet zit vastgeplakt) was absoluut niet meer mooi glad...
even later ging de fondant dus ook scheuren en die scheuren kreeg ik niet meer weg.
Gister had ik al letters gemaakt wat verbazingwekkend makkelijk ging..... en het opplakken ging ook goed TOT de laatste letter... die brak en brak nog een keer en ik had geen restje meer van die kleur om een nieuwe te maken dus het laatste woord maar weer verwijderd
ik kreeg zin om de hele taart zo in de prullenbak te smijten maar heb het niet gedaan gelukkig, ik blijf oefenen maar die fondant pffff lastig hoor
mn moeder kwam langs en die vond m prachtig dus misschien ben ik wel iets te kritisch?!
vanavond of morgen plaats ik de foto........ maar wou even van me af schrijven en ik snap nu nog minder hoe jullie van die prachtige taarten maken
ik ga nu even iets heel anders doen om de taart maar even uit mn hoofd te zetten... hoop dat mn schoonouders m in ieder geval mooi/lekker vinden en ach.... het is een oefenoefenoefentaartje dat moet ik niet vergeten;-))
groetjes
ooo 1 lichtpuntje het fondant om een rechthoekige taart maken viel me ook niet extra tegen..... zag er wel tegen op, zo zie je maar!