1

Onderwerp: Wat voor taart ??

Zit met een probleem ...mn man is niet gek op fondant/marsepein en ik wil dus een taart maken voor pasen  :Y .Maar ik weet niet echt wat voor bijzonders ik moet maken  :think:  :nooo ...zelf hou ik niet van appeltaarten  :rolleyes:
En maak vaak de mudcake/taart,dus is al "normaal"en verder maak ik vaak cake met vruchten enz ..

Dus dames ,wie weet een lekkere paascake/taart voor mij met geen fondant/glazuur/marsepein..

Gr MARIAN

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

Re: Wat voor taart ??

Ik ga toevallig voor het eerst chocolade ganache proberen voor mijn paastaart. Misschien is dat voor jou ook een idee.

3

heb je ooit chocolade leather geprobeerd????? kan je zelf maken thuis en er staat hier een recept van. je kan het gebruiken ipv fondant om de taart mee te bekleden.

suc6

Gr's
Hiba

4

Bij mij zijn er ook een paar die niet gek zijn op marsepein of fondant. Dus dat maak ik vooral voor de kinderen. voor de volwassenen maak ik vaak een Tiramisutaart. Supersimpel:

Chocoladebiscuit, gevuld met een laagje (opgeklopte en ongezoete) slagroom met mokkaschuimpjes (in kleine stukjes gebroken) erdoor geschept. Ik smeer ook altijd de lagen af met botercreme. Daarvoor gebruik ik de mix van de webshop, en die maak ik aan met Amaretto en espresso i.p.v. water (150 ml amaretto en 50 ml sterke espresso of supersterkte koffie). Rondom en bovenop smeer ik 'm ook nog in met deze creme, en daarna druk ik chocostaafjes rondom ter versiering, plus wat verkruimelde die ik bovenop strooi.

Altijd een succes!!!  :Y

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HKAU7ESO.jpg

5

Ik heb geen idee voor je maar ik zie hier de suggestie van poptie staan en dat is er één om op te slaan! Klinkt heerlijk en ziet er super lekker uit...die ga ik eens proberen, thanks  :thumb:

Groetjes Maji

6

chocolade ganache is super lekker.
ook kun je een dijkje maken van botercreme boven op de taart en en dan vlaaivulling in doen. (dijkje zorgt er voor dat het niet wegloopt ;) )

succes!

Enthousiaste groet, Maxime

7

Maji schreef:

Ik heb geen idee voor je maar ik zie hier de suggestie van poptie staan en dat is er één om op te slaan! Klinkt heerlijk en ziet er super lekker uit...die ga ik eens proberen, thanks  :thumb:

Hij is echt heerlijk!! Ik ben zoiets hier 's tegengekomen, en heb toen wat kleine aanpassingen uitgeprobeerd en kwam op dit uit. Succes verzekerd!

8

Een cheesecake!! Heeeeeeeerlijk

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

9

Petra Meijer schreef:

Ik ga toevallig voor het eerst chocolade ganache proberen voor mijn paastaart. Misschien is dat voor jou ook een idee.

Waar staat dit recept ?? en anders maak ik wel een zandbodem en vul ik die met banketroom en dan verse vruchten of vlaai vulling en dan met toefjes slageroom afwerken  :P  :think:

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...