1

Onderwerp: Bakken, vullen, decoreren, bewaren - beginner met eerste opdracht

Hallo allemaal,

Hier een aantal vragen die al vele malen gesteld zijn maar na het inlezen op het forum (gezocht onder alles wat maar mogelijk is maar toch twijfel) toch graag advies over het volgende;

Ik ga twee taarten maken voor pasen, deze moeten dus zondag en maandag meegenomen worden naar bestemming.

-Kapsel maken en invriezen in pedaalemmerzak?
-Zaterdag eruit halen en beide vullen en decoreren, en in de koelkast bewaren tot zondag en maandag in kartonnen doos?
(vulling wordt beide met Slagroom/ aardbeidenjam mousse)

Op één komen veel bloemen en aan de zijkant een basketwave.
-Bloemen maken maar pas decoreren op zaterdag als het kapsel uit de vriezer komt (na het vullen)?
-Baskeswave pas op het laatst? nog voor het bekleden of erna (bovenkant wordt wel marsepein? Ik ben namelijk van plan om de basketwave op de botercreme te maken en niet op de marsepein. Is dit wel of geen goed idee?   :/

Op de andere ga ik een amerikaanse vlag maken, als gepuzzeld gemaakt maar wel als een vlak (dus na het puzzelen wil ik er overeen rollen zodat het allemaal goed aan elkaar gaat plakken en het één plak marsepein lijkt) is dit een goed idee?   :think:
De sterren komen er dan later op.

Ik stel al deze vragen/ leg het allemaal voor omdat ik mijn eerste opdracht wel perfect wil doen. Ben nogal een perfectionist, dus ik hoop dat alles goed lukt.

Graag advies en ervaringen.

Alvast bedankt.  :D

www.joyofbaking.nl - ''pure passie''

2

Re: Bakken, vullen, decoreren, bewaren - beginner met eerste opdracht

Niemand die zich eraan durft te wagen?  :(

3 Laatst bewerkt door Dagmar (01-04-2010 17:10)

Kapsel maken en invriezen in pedaalemmerzak?
Ja kan makkelijk, snijd ook makkelijker

-Zaterdag eruit halen en beide vullen en decoreren, en in de koelkast bewaren tot zondag en maandag in kartonnen doos?
(vulling wordt beide met Slagroom/ aardbeidenjam mousse)
zaterdag tot maandag vind ik al best lang met slagroom... Vooral als de taart niet helemaal opgaat en mensen dagen daarna ook nog een stukje willen eten. Kan je niet zondag vullen en decoreren?

Op één komen veel bloemen en aan de zijkant een basketwave.
-Bloemen maken maar pas decoreren op zaterdag als het kapsel uit de vriezer komt (na het vullen)?
De bloemen kan je nu al maken. Ik zou ze wel pas op de taart doen als hij helemaal af is (of bedoel je dat niet?). De bloemen hoeven niet koel bewaard te worden, maar gewoon op een droge donkere plek

-Baskeswave pas op het laatst? nog voor het bekleden of erna (bovenkant wordt wel marsepein? Ik ben namelijk van plan om de basketwave op de botercreme te maken en niet op de marsepein. Is dit wel of geen goed idee?   
Ik heb geen ervaring met een basketwave. Ik zou zelf eerst de basketwave maken en daarna de bloemen erop (eerst wel het rondje marsepein), maar dan kan je ook nog wat blaadjes laten overhangen enzo

Op de andere ga ik een amerikaanse vlag maken, als gepuzzeld gemaakt maar wel als een vlak (dus na het puzzelen wil ik er overeen rollen zodat het allemaal goed aan elkaar gaat plakken en het één plak marsepein lijkt) is dit een goed idee?
Ik zou het niet doen, omdat je misschien al gauw te veel rold. Kan je niet gewoon puzzelen en de randjes met een tooltje goed op elkaar laten aansluiten?

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...

4

Dagmar,

Heel erg bedankt voor het beantwoorden van al mijn vragen  :)

Nu je het inderdaad zo zegt van het maken van de taart voor maandag is het misschien ook wel lang, ik ga die taart zondag maken.

De bloemen zijn al gemaakt, liggen dus al helemaal klaar.
Trouwens een goeie tip, van de blaadjes er wat overheen laten hangen.

Wat je zegt over het puzzelen is ook wel weer zo, rol ik het miscchien toch te ver uit en dan is hij verpest. Ik ga hem dan toch maar wel puzzelen.

Ik zet de foto's erop wanneer de taarten klaar zijn.

Bedankt.