1

Onderwerp: Kleuren mengen bij rolfondant.

Heey , nog een vraagje,

Ik ga zaterdag een paastaart maken en daarvoor heb ik al de primaire kleuren>rood/geel/blauw.

Ik vraag me af of je ook echt goed kunt mengen met die kleuren... Als je alle kleuren moet kopen = erg duur.
Ik heb al een keer rood en blauw gecombineerd maar de paars blijft dan toch lila.

Tips zijn erg welkom!! :thumb:

Groetjes!

Groetjes Jamie> een leuke hobby bakster uit Den Bosch

2 Laatst bewerkt door Ottolien (01-04-2010 18:17)

Re: Kleuren mengen bij rolfondant.

Ik zou de volgende keer gewoon voor zelf kleuren gaan. Gewoon een paar kleurtjes kopen. Dan kan je nl ook licht rood met donker blauw mengen (mijn ervaring is dat je dan gewoon een ander kleurtje koopt, maar in theorie kan het ;) ).
Op den duur is dit denk ik toch goedkoper dan steeds voorgekleurd fondant kopen.

Je kan voorgekleurde fondant ook met elkaar mengen. De hoeveel heden bepalen dan wel je kleur en dat lijkt me niet makkelijk.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Ik heb nog niet zelf gekleurd; enkel voorgekleurde fondants gemengd. Bruin is moeilijk; maar de rest gaat prima vind ik.

Succes!

4

Bruin is rood, blauw en geel. Mij lukt t  wel een mooie bruine kleur te krijgen. Ik doe het alleen wel met kleurstoffen, niet met voorgekleurd fondant. :)

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

5

Bruin is inderdaad blauw, rood en geel: een tertiaire kleur die uit de 3 primaire kleuren is ontstaan. (heb vroeger kleurenleer gekregen op school... Was toen heel saai, maar wat is het me al vaak van pas gekomen  :D )
Ik vond het moeilijk om de intensiteit van het bruin te krijgen die ik graag wilde; dat bedoelde ik met "bruin is moeilijk"  :Y