1

Onderwerp: Namaken bruidstaart - jullie mening.

Ik heb hoogst w.s. de opdracht om een bruidstaart "na" te maken. Ik kan helaas geen foto hier neerzetten, krijg het niet voor elkaar, want ik ben wel erg benieuwd of de taart die ik van het paar heb gekregen van iemand van het forum is en dan zou ik graag willen weten of diegene het goed vind. Ik ben iemand van de inspi en niet van het exact kopieren, maar ik vind het ook wel weer een uitdaging om deze taart te maken.

Het bruidspaar wil perse deze taart, ik heb al geprobeerd er iets aan te veranderen. Het is wel een prachtige taart en zou het heel graag willen maken. Ook weer een nieuwe uitdaging aangezien het om een topsy gaat.

Het gaat om een zwart witte, 4 hoge topsy taart met een bruidspaar plastic topper. De onderste is met zwarte ruitjes en pareltjes, de tweede taart is met een zwart siersel in de middenrand van de taart, de derde taart is met zwarte strepen van boven naar beneden, de bovenste is met zwarte stippen. De taarten zijn omrand met een wit parelsnoer.

Als iemand haar taart hierin herkent, laat het me dan a.u.b. weten. Graag ook jullie mening over het kopieren. Ik pronk liever niet met andermans veren (ja het worden uiteindelijk wel mijn veren als ik m zelf gemaakt heb), maar de taart zal ook in mijn album komen en als de "uitvinder" van deze taart dat zal zien of hier op het forum tegenkomt, vind ik dat toch lullig, om zo maar te zeggen.

2

Re: Namaken bruidstaart - jullie mening.

Ik begrijp wat je bedoeld met het kopieren van andermans taart, maar als ik dan verder denk en ik zou zien dat iemand een taart van mij zou hebben gekopieerd het een grote eer vinden toch......? :Y
Veel succes met de taart.
Groetjes Suus :)

Groetjes Suus
Obstacles are those frightful things you see when you take your eyes off the goal!!!

3

Ik snap je dilemma en vind het netjes dat je het op deze manier probeert 'op te lossen'.

Ikzelf zou ook alleen maar zeeeeer vereerd zijn, maar niet iedereen is hetzelfde natuurlijk.

Hopelijk kun je de maker vinden en anders misschien erbij melden: met dank aan een 'anonieme medebakster' of zoiets?

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

ik vind het inderdaad netjes van je dat je hier vraagt wie hem gemaakt heeft.
hoop dat je de maker/maakster vind.
kans is wel groot denk ik dat je hem/haar vind de taart klinkt mij nl erg bekent maar daar hebben we natuurlijk niks aan.
en inderdaad dan zet je er een vermelding bij :Y
dan vind ik het errug netjes van je op deze manier :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

5

Ergens vind ik dat zodra je een taart op internet hebt gezet en zeker op deze site, dat je dan niet moet mopperen als iemand hem namaakt. Bewaar dan je foto's achter slot en grendel. Uiteindelijk is geen enkel idee origineel, toch?

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

je zoekt een taart??? en vervolgens vragen om toestemming??

[move]---> TD algemeen (denk ik ;) )

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

Als je op google afbeeldingen intypt: bruidstaart zwart wit
dan is het volgens mij de 3e
deze taart is van Fantasietaart

Kijk voor prints op FROSTY, ICING en (gekleurde) OUWEL op www.snoeppapiertje.nl
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Zoet-Goe … 39?fref=ts

8

Poezzie schreef:

Als je op google afbeeldingen intypt: bruidstaart zwart wit
dan is het volgens mij de 3e
deze taart is van Fantasietaart

Ja je hebt gelijk en ze woont ook nog eens in Den Helder. Ik heb gelijk het bruidspaar gemaild dat ik dat dus niet wil doen. Ik hoop dat ze het er mee eens is als ik een paar kleine veranderingen wil doen.

9

Pooh, ik ben het helemaal met je eens :Y

Veel taart plezier

10

Ik ben het ook helemaal met Pooh eens  :Y .

Je showt je taart hiet toch ook om een ander te inspireren, en ik zou het ook een enorme eer vinden als iemand (eindelijk) eens mijn taarten zou gaan namaken  O-)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

11

en hoe heeft het bruidspaar gereageerd? willen ze identiek dezelfde? of mag je toch een beetje je eigen draai eraan geven?

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

12

Ja ik mag er mijn eigen draai aan geven, gelukkig! Ze hadden er alle begrip voor.

13

Pooh schreef:

Ergens vind ik dat zodra je een taart op internet hebt gezet en zeker op deze site, dat je dan niet moet mopperen als iemand hem namaakt. Bewaar dan je foto's achter slot en grendel. Uiteindelijk is geen enkel idee origineel, toch?

Helemaal mee eens hoor....
Niet de foto van iemand gebruiken en dan zeggen dat je m zelf hebt gemaakt maar een taart namaken ? Natuurlijk mag dat !!!
Je kunt er altijd bij zetten dat het idee niet van jezelf was maar ook al zou je dat niet doen zou ik het geen ramp vinden hoor  :think:  :nooo