1

Onderwerp: stapeltaart...

Waarschijnlijk een hele stomme vraag maar toch vraag ik het... :think:
Ik wil een keer zo'n stapeltaart gaan maken, vind ik er zo leuk en natuurlijk stoer uitzien met een verjaardag. ( zeker omdat er niemand anders in de fam. zelf bakt) Maaruh.. daar komt mijn vraag.. Hoe snij je zo'n taart?? Met alle lagen op elkaar, of moet je hem uit elkaar halen.. Maarja als je dat moet doen dan "plakt" hij toch vast aan de onderlaag door de marsepijn ed??  Hoe doen jullie dat?? :s

Re: stapeltaart...

je kunt bovenin beginnen met snijden, en steeds verder naar onderen.
je kunt ze ook van elkaar halen, vooral als je verschillende smaken gebruikt, is dat wat handiger.

en de marsepein hoort niet aan de taart eronder te kleven, desnoods snij je dat nog even door als het plakt.

kijk voor de how to even op tartacadabra.com

ik heb ook even je titel aangepast, als alle newbie's hun vragen zo gaan noemen, zien we door de bomen het bos niet meer ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ja sorry, was idd misschien niet zo'n handige topic tittel :D

Bedankt voor de tips! Had ik helemaal niet aan gedacht dat je ze gewoon gestapeld en al kan snijden.. Zou je er niet op maat geknipt taartkarton onder kunnen leggen? Die zie je dan toch ook niet maar kan ie ook niet plakken.. :think:

Ga voor volgend weekend een paas taart proberen te maken, eens zien ofdat dat wil lukken. De week erop een workshop puzzeltechniek, zal best weer veel leuks teweeg brengen.. :D

4

hier ook een 'stomme'  vraag van een beginneling.

ik wil binnenkort ook een stapeltaart maken en had bedacht dan een kartonnetje tussen de onderste en bovenste laag te doen zodat als ik ze voor het snijden van elkaar afhaal er geen cake-resten van de bovenste taart op de onderste achterblijven, maar nu vroeg ik me af of ik nog iets moet doen om de onderste taart te verstevigen, zakt hij niet in als ik er nog een taart bovenop zet? moet ik sateprikkers in de onderste taart steken zodat het karton met de bovenste laag daardoor onderstuent wordt?

alvast bedankt!

cakewemake op facebook!

5

Domi_nique schreef:

hier ook een 'stomme'  vraag van een beginneling.

ik wil binnenkort ook een stapeltaart maken en had bedacht dan een kartonnetje tussen de onderste en bovenste laag te doen zodat als ik ze voor het snijden van elkaar afhaal er geen cake-resten van de bovenste taart op de onderste achterblijven, maar nu vroeg ik me af of ik nog iets moet doen om de onderste taart te verstevigen, zakt hij niet in als ik er nog een taart bovenop zet? moet ik sateprikkers in de onderste taart steken zodat het karton met de bovenste laag daardoor onderstuent wordt?

alvast bedankt!

Ik zou een dubbel kartonnetje tussen de taarten toen, met de niet vetvrije kant op elkaar geplakt. Zo blijft het niet aan je marsepein of fondant plakken.
Voor het stapel kan je dowels, kitkat of rietjes gebruiken, anders is inderdaad de kans groot dat hij in elkaar zakt.

Voor meer info kan je (zoals Tirza al schreef) even op tartacadabra.com kijken, bij de how to´s

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...

6

bedankt, zo gaat het vast lukken!

cakewemake op facebook!